SJG Weert zoekt een

Adviseur Diagnose Behandel Combinatie (DBC)

Dienstverband

36 uur

Opleidingsniveau

WO, HBO+

Standplaats

Weert

Werkvelden

Ziekenhuizen

Planning & Zorgcontrol

Over SJG Weert

SJG Weert is een dynamische organisatie die zich aanpast aan de uitdagingen van de hedendaagse gezondheidszorg. Het kleinschalige ziekenhuis, behorende tot de top 5 van de meest klantvriendelijke ziekenhuizen van Nederland, kenmerkt zich door korte lijnen en levert op professionele wijze verantwoorde, hoogstaande zorg.
Wij bieden basiszorg in de volle breedte binnen de muren van SJG Weert of in samenwerking met partners in de regio. De klant staat daarbij steeds op de eerste plaats.

 

36 uur

Adviseur Diagnose Behandel Combinatie (DBC)

Op zoek naar een boeiende, uitdagende functie? Lees dan snel verder!

 

De afdeling

De afdeling Planning & Zorgcontrol bestaat uit; planning & control, zorgadministratie, administratieve organisatie & interne controle en codering & digitalisering, totaal 13 medewerkers. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle werkzaamheden op gebied van planning & control die in het ziekenhuis voorkomen. Denk hierbij o.a. aan de begroting, jaarrekening, investeringen, doorrekenen van business cases, het verzorgen van periodieke managementinformatie, sluiten van contracten met zorgverzekeraars, LBZ, het resultaatgericht organiseren van de zorgregistratie, inclusief het ondersteunen van artsen, verpleegkundigen en polimedewerkers bij de uitvoering van de zorgregistratie.

De functie

Wij zoeken voor deze uitdagende en boeiende functie, waarbij met ingang van 1 januari 2021 Horizontaal Toezicht (de zorgregistratie is aan de bron in één keer goed!) wordt gehanteerd, een adviseur die afdelingen bij de in- en uitvoering van de regelgeving en beleid ten aanzien van de DBC- registratie adviseert en ondersteunt. Wat ga je doen?

  • Met de aanwezige kennis van de wet- en regelgeving in de medisch specialistische zorg ontwikkel je (verbeter)voorstellen en draagt bij aan de implementatie daarvan.
  • Je bent contactpersoon van de zorgverzekeraars.
  • Je legt als verbindende factor contacten met artsen, verpleegkundigen en polimedewerkers om samen met hen ervoor te zorgen, dat er juist, tijdig en volledig geregistreerd wordt.
  • Organiseren van bijeenkomsten en overleggen, waarin je o.a. presentaties geeft over procesbeschrijvingen en toe te passen beheersmaatregelen.
  • Op basis van wet- en regelgeving en eenvoudige managementrapportages vragen beantwoorden en adviezen geven aan alle lagen van de organisatie.
  • Het mede opstellen van het jaarlijkse Interne Controle Plan, inclusief het actualiseren van de risicomatrix.
  • Het uitvoeren van controles in het kader van Horizontaal Toezicht en additionele controles (steekproeven en interne audits).
  • Externe ontwikkelingen vertalen naar intern beleid.
  • Beheersmaatregelen en werkinstructies beheren.
  • Het begeleiden, inwerken, etc. van zorgregistratie coaches en teamleiders.
  • Je gaat ervoor zorgen dat er minder herstelwerkzaamheden hoeven te gebeuren, oftewel de registratie aan de bron is goed, overeenkomstig de afspraken m.b.t. Horizontaal Toezicht.
  • Je bent verantwoordelijk voor onderhoud en beheer van de autorisatiematrices.

Wat vragen we?

  • Afgeronde HBO+/academische opleiding, bij voorkeur richting gezondheidsmanagement.
  • Kennis van de wet- en regelgeving, beleid en procedures ten aanzien van de DBC-registratie.
  • Kennis van medische terminologie en medische zorgpaden.
  • Kennis van de financiële consequenties van de uitvoering van de werkzaamheden.
  • Goede sociale, communicatieve en adviesvaardigheden.
  • Je kunt goed omgaan met deadlines.
  • Vaardigheid in het gebruik van de benodigde systemen, Excel, HIX en Power BI voor de uitvoering van de werkzaamheden.
  • Proactiviteit, positiviteit en een kritische grondhouding, waarbij je stevig in je schoenen staat i.v.m. de noodzakelijke cultuuromslag.
  • Vaardigheid in het organiseren van bijeenkomsten met artsen, verpleegkundigen en polimedewerkers.

Wat bieden we?

De CAO-Ziekenhuizen is van toepassing. Dit betekent dat je recht hebt op een eindejaarsuitkering en een vakantietoeslag van 8,33%. Voorlopige inschaling in FWG 55. Verder bieden we je een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden en kijken we graag met je mee hoe je je verder kunt ontwikkelen. Persoonlijk contact, korte lijnen en een informele sfeer kenmerken onze manier van werken.

Tot slot

  • De sollicitatiegesprekken zullen in de week van 9 november 2020 plaatsvinden.
  • Bij aanvang van de werkzaamheden dient men te beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag Natuurlijke Personen en de originele VOG te kunnen overleggen.

Sluitingsdatum:
01-11-2020

Contactpersonen:
Job van de Bovenkamp
tel.: +31 495-572452
mobiel: +31 06-82816157