Stichting Pergamijn zoekt een

Bestuurssecretaris

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

WO

Standplaats

Sittard

Werkvelden

Gehandicaptenzorg
"Ieder mens geeft het liefst zelf vorm aan zijn eigen leven. Soms lukt dit niet op eigen kracht. Stichting Pergamijn ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking en/of complexe zorgvraag. Door goed te luisteren naar de wensen van haar cliënten en hun netwerk geeft Stichting Pergamijn invulling aan alle facetten van het leven: wonen, werken, vrije tijd of contacten met anderen. Stichting Pergamijn is een professionele partner en handelt vanuit het hart, gelijkwaardigheid en respect." Bij Pergamijn zijn ca. 1200 zorgprofessionals en 600 vrijwilligers werkzaam die dagelijks kleur geven aan het leven van de cliënten. Het werkgebied is groot: Midden-Limburg, Westelijke Mijnstreek, Parkstad en Heuvelland. De Ambities van Pergamijn voor de komende jaren zijn groot en vragen om een doelgerichte en gestructureerde aanpak en ondersteuning van het Bestuur en het MT. Om deze doelstellingen te behalen zijn wij namens Stichting Pergamijn op zoek naar een

Bestuurssecretaris (36 uur per week)

Een strategische, ervaren en verbindende spin in het web!

Het profiel

Je bent een ervaren en stevige bestuurssecretaris die gemakkelijk verbinding legt met de verschillende stakeholders in de organisatie. Als Bestuurssecretaris ben je de spreekwoordelijke spin-in-het-web tussen de raad van toezicht, de bestuurder en het managementteam. Ook andere stakeholders in de organisatie weten je te vinden. Je werkt graag in een dynamische omgeving waar je veel ballen tegelijkertijd in de lucht moet houden. De Bestuurssecretaris schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering en je bent gericht op samenwerking. Faciliteren en organiseren zit in je bloed. Beleids- en besluitvormingsprocessen efficiënt en effectief laten verlopen zie je als een uitdaging. Je bent de rechterhand van de bestuurder als het gaat over het houden van overzicht op bestuurlijke thema's, het optimaliseren en bewaken van de governance structuur en je bent een kritische sparringpartner. De raad van toezicht kan leunen op je advies en ondersteuning met betrekking tot de voor hun relevante onderwerpen. Voor het team (met name Bestuurssecretariaat en Marketing & Communicatie) ben je de verbindende leidinggevende die samen met hen werkt aan het neerzetten van een professioneel en proactief team. Vanuit je bestuurlijke en organisatorische kennis, kun je de daaruit volgende veranderingen begeleiden. Als bestuurssecretaris ben je analytisch, verbindend, conceptueel sterk en besluitvaardig. Je bent de regelaar die zorgt dat het georganiseerd wordt en weet de strategische lijnen bij elkaar te brengen.

Functie eisen

Je beschikt over een relevante afgeronde WO-opleiding (bv. bestuurskunde, gezondheidswetenschappen of bedrijfskunde). Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare rol in een complexe omgeving. Aantoonbare affiniteit met de zorg gecombineerd met kennis van het publieke domein zijn een pre. Je hebt ruime ervaring met beleids- en besluitvormingsprocessen en weet tegenstellingen te overbruggen en partijen bij elkaar te brengen. Je begeeft je makkelijk binnen alle lagen van de organisatie en moedigt mensen aan hun stem te laten horen en te participeren in de ontwikkelingen binnen de organisatie. Je hebt snel het overzicht, weet verbanden te leggen en tot creatieve oplossingen te komen.
Je bent integer, werkt op een autonome manier en bent in staat mensen te overtuigen en op een natuurlijke manier mee te nemen. Je bent 'in control', maar niet door het allemaal zelf te doen. Je weet ruimte te geven en óók te delegeren.

Zo nu en dan weet je met humor en souplesse zaken te relativeren. Procedures en processen zijn onderdeel van je werk en dragen bij aan het komen tot gefundeerde besluitvorming, Waarbij je gericht bent op samenwerking, durf toont en naar buiten treedt. Je mondelinge en schriftelijke communicatie is uitstekend.

Het aanbod
Een boeiende, veelzijdige functie, die direct onder de raad van bestuur is gepositioneerd, in een organisatie waar kwaliteitsverbetering, efficiëntie en verdere ontwikkeling centraal staan.
Pergamijn is een organisatie die investeert in ontwikkeling van medewerkers en biedt een dynamische werkomgeving waar ruimte is voor eigen verantwoordelijkheid en initiatief. Pergamijn is groot genoeg om het verschil te maken, maar klein genoeg om elkaar te kennen!
De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de importantie van de positie waaronder een flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden, een collectieve ziektekostenverzekering en deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn. De standplaats is Sittard.

Bijzonderheden:

De procedure is erop gericht om voor eind september de geschikte kandidaat te kunnen benoemen. De eerste gesprekken met Equipe vinden plaats in de weken 37 en 38. De selectiegesprekken bij Pergamijn vinden plaats op woensdag 22 september en/of vrijdag 24 september, gevolgd door adviesgesprekken op maandag 27 september.

Gelieve rekening te houden met deze data. Een ontwikkelassessment kan deel uitmaken van de procedure.

Geïnteresseerd

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Luc Theunissen (Directeur Equipe) bereikbaar op telefoonnummer 0031(0)29085279 of met Marijke Pfennings (Senior Consultant) bereikbaar op telefoonnummer 0031(0)652773262.