Stichting Pergamijn zoekt een

Cliëntbegeleider team Ambulant

Dienstverband

20-24 uur

Opleidingsniveau

MBO niveau 4, HBO, HBO+

Standplaats

Sittard

Werkvelden

Gehandicaptenzorg

Pergamijn ondersteunt en begeleidt mensen met een verstandelijke beperking: thuis of op een van haar locaties in Midden- en Zuid-Limburg. Het aanbod voor wonen, werken, dag invulling en ontspanning is gevarieerd en altijd toegespitst op de individuele cliënt. Zíjn keuzen, kansen en mogelijkheden vormen daarvoor de basis. Van daaruit geven de cliënt, mensen uit zijn omgeving én medewerkers van Pergamijn samen het leven kleur. De kernwaarden van Pergamijn zijn: samenwerken op basis van wederzijds respect en vertrouwen; laten zien wat je doet en doen wat je afspreekt; groeien door kennisontwikkeling; en mensen het beste uit zichzelf laten halen.

 

Cliëntbegeleider team Ambulant

Met affiniteit voor de EMB doelgroep

20-24 uur

 

Jouw werkomgeving

Team Ambulant biedt zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking (ernstig meervoudig beperkt), cliënten met een stoornis in het autismespectrum al dan niet in combinatie met een (lichte) verstandelijke beperking. Deze ondersteuning wordt veelal geboden in de thuissituatie van de cliënt.

Het team ambulant bestaat uit 18 begeleiders. Het team biedt zorg aan circa 100 cliënten

in de Westelijke Mijnstreek en Midden-Limburg.

Werktijden (ochtend en avond)  zijn cliëntvolgend en kunnen daarmee onregelmatig zijn waaronder avond- en weekenddiensten en feestdagen.

 

Jouw baan

Als Ambulant begeleider werk je samen met de cliënten gericht op het realiseren van de doelen uit het ondersteuningsplan. De begeleiding vindt plaats binnen de gestelde contractafspraken en indicatie. Je werkt hierbij samen met je collega’s. Je biedt op maat gesneden zorg- en dienstverlening, bezit over een grote mate van zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en time management. Regie op eigen leven en zelfredzaamheid zijn je uitgangspunt. Je werkt hierin samen met de cliënt, diens netwerk en collega’s van je eigen team en zo nodig met ketenpartners en indicatiestellers. Tevens biedt je ADL zorg en ondersteun je de cliënten waar nodig bij het uitvoeren en/ of aanleren van vaardigheden op het gebied van zelfstandigheid. Naar aanleiding van je observaties en signalering ben je in staat tot het voeren van de dialoog met cliënt en betrokkenen, ten behoeve van de ondersteuningsvraag. Je ziet en begeleid de cliënt in de context van zijn omgeving (netwerk) en weet hierin professionele samenwerking te bewerkstelligen binnen de kaders van de indicatiestelling.

 

Wie ben jij?

Een enthousiaste en krachtige collega met een verpleegkundige of verzorgende achtergrond. Met affiniteit voor EMB cliënten. Je bent in het bezit (of bereid om te volgen) van het slik protocol, toedienen van zuurstof, medicatie, sondevoeding en tillift. We stellen de cliënt centraal, door de zorg rondom de cliënt en diens netwerk te organiseren, dit vraagt eigen regie en verantwoordelijkheid. Je werkt vanuit afspraken en financiering en ondersteuningsplan en weet daarin een professionele houding aan te nemen. Je observeert en signaleert tijdig en anticipeert en handelt zodat doelen in het ondersteuningsplan en contractafspraken hun voortgang blijven houden. Je bent bekend met de methodiek oplossingsgericht werken en stelt de cliënt in staat zo veel als mogelijk eigen regie te nemen. Je zorgt niet vóór, maar je zorgt dát!

Je bent een stevige persoonlijkheid, stressbestendig, hebt een open en cliëntgerichte houding, je weet balans te vinden tussen professionele betrokkenheid en afstand en kent je eigen grenzen en weet deze ook onder druk te bewaken. Je bent in staat tot kritische reflectie naar jezelf en collega’s en kijkt met een frisse en optimistisch blik naar knelpunten en uitdagingen. We zijn op zoek naar een een nieuwe collega die zelfstandig kan werken en die van aanpakken weet! Je denkt vanuit de cliënt en in samenwerking en dialoog met diens netwerk kom je tot de gepaste ondersteuning. Er is ruimte te sparren met collega’s of gedragskundige wanneer de situatie hierom vraagt. 

Opleiding:

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op MBO-VP niveau (kwalificatieniveau 4) of HBO-niveau (kwalificatieniveau 5), bijvoorbeeld Sociaal Pedagogisch Werk, Verpleegkunde of Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg of verpleegzorg.

 

 

 

Wat bieden we?

Pergamijn investeert volop in de ontwikkeling en opleiding van haar medewerkers en biedt je de mogelijkheid om je carrière op jouw manier vorm te geven. Er is oprechte interesse in zowel de cliënten als in jou.

Verder bieden wij:

 

  • Een salaris  in overeenstemming met de cao gehandicaptenzorg; FWG 40;
  • 144 verlofuren per jaar uitgaande van een fulltime dienstverband en 57 Persoonlijk Budget Levensfase uren;
  • Een op maat gemaakt inwerktraject om een goede start te maken binnen stichting Pergamijn;
  • Een interessante werkkostenregeling waarmee je als medewerker voordeel kan hebben bij de aanschaf van een fiets, tablet, smartphone of tablet, voordeel met bedrijfsfitness of korting op de contributie van je sportvereniging en meer;
  • Wij vinden een fijne werksfeer belangrijk. Daarom vergoedt Pergamijn een keer per jaar een teamactiviteit naar keuze.
  • Onze Personeelsvereniging organiseert leuke activiteiten zoals stedentrips, musicalkaartjes, creatieve workshops en nog veel meer.
  • Bij indiensttreding lever je een verplichte geldige VOG (verklaring omtrent gedrag). De kosten van de VOG vergoeden wij. 

 

Meer informatie?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met teamleider,

Jacqueline Kronieger 06-12621182 of j.kronieger@pergamijn.org.

 

Heb je interesse?

Wil jij ons team komen versterken en voldoe je aan en de gestelde eisen, stuur dan je CV en motivatie onder vermelding van vacaturenummer AMB-2020 naar vacatures@pergamijn.org.