Zuyderland zoekt een

Coördinator Steriele Medische Hulpmiddelen

Dienstverband

36 uur

Opleidingsniveau

MBO niveau 4

Standplaats

Sittard – Geleen Heerlen

Werkvelden

Ziekenhuizen

Zuyderland MC is één van de belangrijkste zorgaanbieders op de Zuid-Nederlandse zorgmarkt en de grootste werkgever van Limburg (9500+ medewerkers). Professionals werken bij Zuyderland in een aantrekkelijke werk- en leeromgeving. Iedere dag opnieuw wordt in het topklinische opleidingsziekenhuis, gevestigd op twee hoofdlocaties in Zuid-Limburg (Heerlen en Sittard-Geleen), op hoog niveau innovatieve patiëntenzorg geleverd. Daar zijn flexibele collega’s bij nodig die naar nieuwe uitdagingen en kansen zoeken.

Hier kom je te werken

De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) verricht werkzaamheden met betrekking tot de reiniging, desinfectie, sterilisatie en distributie van steriele medische hulpmiddelen ten behoeve van de operatiekamers en de behandel- en verpleegafdelingen. Er zijn 50 medewerkers werkzaam op de CSA, verdeeld over de beide locaties.

Wat ga je doen?

Als coördinator steriele medische hulpmiddelen (msmh) ben je ervoor verantwoordelijk voor de coördinatie van de dagelijkse werkzaamheden zoals toezien dat (herbruikbare) medische instrumenten, die gebruikt worden tijdens medische onderzoeken en ingrepen zoals operaties, tijdig en op de juiste wijze gereinigd, ingepakt en gesteriliseerd worden. Tevens adviseer en introduceer je nieuwe instrumentarium en bewaak en bevorder je de kwaliteit van dienstverlening.

Je verricht je werk in een dynamische en soms hectische (productie-)omgeving waarbij de taken zeer accuraat, volgens protocol en de vigerende wet- en regelgeving uitgevoerd dienen te worden. 

Wie ben jij?

  • Je bent in het bezit van een MBO diploma Steriele Medische Hulpmiddelen (SMH) of een opleiding die vergelijkbaar is.
  • Je beschikt bij voorkeur over een operationele managementopleiding
  • Je hebt MBO werk- en denkniveau;
  • Ruime ervaring en inzicht in plannen, organiseren, coördineren en aansturen
  • Kennis van richtlijnen, protocollen en relevante wetgeving
  • Patiëntveiligheid, systematiek, hygiëne en kwaliteit staan voor jou altijd centraal en dit straal je ook uit;
  • Je bent zelfstandig, stelt prioriteiten maar bent ook een teamplayer;
  • Je bent flexibel inzetbaar voor diverse diensten en de beide locaties;
  • Het bezit van een auto-rijbewijs verdient aanbeveling i.v.m. bereikbaarheidsdiensten.

Wat bieden wij?

  • Een dienstverband voor bepaalde tijd ( 1 jaar ) met mogelijkheid tot een vaste aanstelling bij geschiktheid.
  • De arbeidsduur bedraagt gemiddeld 36 uur
  • De werkzaamheden vinden plaats van maandag t/m vrijdag tussen 07.00 en 22.00 uur, in wisselende diensten van 8 uur.
  • Buiten werktijden, in het weekend en met feestdagen is er een bereikbaarheidsdienst.
  • De functie is ingedeeld in FWG 45
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO ziekenhuizen. 

Interesse?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met mevr. Yvonne Hölsgens afdelingshoofd CSA telefoonnummer 088-4597704, of de heer R. Plum coördinerend medewerker CSA telefoonnummer 088-4596116.
 

Aanvullende informatie

Het online screenen, bijvoorbeeld via zoekmachines en social networks kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Voor de meeste functies binnen Zuyderland wordt een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) gevraagd. Voorafgaande aan een indiensttreding zal hierover nadere informatie worden verstrekt.

Zijn er binnen Zuyderland op dit moment voorrangskandidaten die in aanmerking komen voor deze functie, dan hebben zij conform het Doorlopend Sociaal Plan voorrang boven andere interne en/of externe kandidaten.