Sevagram zoekt een

Ervaren Beleidsmedewerker

Dienstverband

32 - 36 uur per week

Opleidingsniveau

WO

Standplaats

Heerlen

Werkvelden

Ouderenzorg
Onze organisatie
Sevagram is een onderscheidende maatschappelijk betrokken zorgorganisatie en biedt zorg in de regio's Parkstad, Heuvelland en Maastricht. Met ruim 2.750 medewerkers en 1.200 vrijwilligers is Sevagram één van de grotere werkgevers in Zuid-Limburg. Mensen zijn elke dag weer betrokken, gepassioneerd, innovatief en resultaatgericht aan het werk en bieden conform het Planetree-label 'Zorg met Bezieling'. Sevagram biedt zorg op negentien locaties, bestaande uit zestien zorgcentra, een revalidatiecentrum, twee hospices en diverse aanleunwoningen.

Wij zijn op zoek naar een:

Ervaren Beleidsmedewerker (32-36 uur)
Aandachtsgebied Wet Zorg & Dwang en Kwaliteit

Sevagram omarmt, als enige zorgorganisatie in Zuid-Limburg, het Planetree-concept en is gecertificeerd volgens de spelregels van dit label. Planetree is een zorgvisie met een onderscheidende manier van denken, kijken, luisteren en doen, waarbij uitstekende zorg daadwerkelijk voorop staat. Mensgerichte zorg voor cliënten en hun familie, maar ook oprechte aandacht voor medewerkers, vrijwilligers én stakeholders staan daarin centraal. Planetree biedt Sevagram handvatten om de beste zorg te bieden.

Wat ga je doen?
Als beleidsmedewerker bij Sevagram ontwikkel en implementeer je beleid in relatie tot je vakgebied 'Wet Zorg & Dwang en Kwaliteit' op centraal niveau en leg je decentraal verbinding met het management op locatie, de zorgteams en de behandelaren. Vanuit je rol doe je verbetervoorstellen met bijbehorende implementatieplanen en indicatoren en lever je een coördinerende bijdrage aan de implementatie op tactisch en operationeel niveau.

Daarnaast richt je je op:
  • Het signaleren van knelpunten in het beleid. Hiervoor maak je pro actief verbetervoorstellen aan management of Raad van Bestuur en draag je zorg voor het kwaliteitsplan en jaarverslag.

  • Interne audits, kwaliteitsrapportages en uitvoering van de voornoemde plannen.

  • Je participeert in projectgroepen en onderhoudt netwerkcontacten binnen de regio en op branche niveau.

  • Aansturing van het team, bestaande uit beleidsmedewerkers, een jurist en een functionaris gegevensbescherming vindt plaats door de bestuurssecretaris. Daarom is een nauwe samenwerking met het team van directiesecretarissen.

Wat verwachten wij van de kandidaat?
Als beleidsmedewerker ben je gericht op samenwerking. Je bent resultaatgericht en in staat om snel te denken. Maar je bent ook initiatiefrijk en bezit tact, geduld en doorzettingsvermogen bij het doen van beleidsvoorstellen en bij het implementeren, uitvoeren en bewaken van het beleid.

Daarnaast vragen wij:
  • Een afgeronde universitaire opleiding, in de richting van Gezondheidswetenschappen, Beleid & Management Gezondheidszorg;
  • Kennis van de Wet Zorg & Dwang en het nieuwe kwaliteitsdenken;
  • Meerdere jaren relevante ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring met de VVT sector (zowel intra- als extramuraal);
  • Potentie en motivatie om je verder te ontwikkelen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden zowel mondelinge en schriftelijk. Door jouw manier van communiceren weet je mensen te enthousiasmeren;
  • Van nature volg je de in- en externe ontwikkelingen binnen jouw vakgebied.
Zo maakt Sevagram het verschil!
Natuurlijk willen wij dat jij helemaal op jouw plek zit! Hoe we dat doen? Door te luisteren! Samen gaan we kijken hoe we jou het beste in jouw rol kunnen zetten! Denk bijvoorbeeld aan jouw persoonlijke ontwikkeling, trainingen en opleidingen. Want bij Sevagram hebben we als moto: Alles wat je aandacht geeft, groeit!

Daarnaast kun je rekenen op:
  • Zodra jij beschikbaar bent, kun jij starten;
  • Het betreft bij voorkeur een fulltime dienstverband (36 uur) voor de periode van één jaar met de intentie tot een vast dienstverband;
  • Salaris conform CAO VVT in FWG 60 (min. € 3.399,01 en max. € 5.045,55 bruto per maand). Inschaling vindt plaats op basis van ervaring.
  • Sevagram heeft een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, o.a. eindejaarsuitkering, goed pensioen, aanvullende verzekeringen en nog veel meer.
Zijn we een match?       
Hebben wij je interesse gewekt met bovenstaande omschrijving? Solliciteer dan met je sollicitatiebrief en CV via de sollicitatie button. Reageren kan tot 2-11-2022. Voor meer informatie kun je bellen met Eric Schoenmakers, HR adviseur-businesspartner: 06-48126994.

Van alle nieuwe medewerkers wordt voorafgaand aan de indiensttreding een verklaring omtrent gedrag (VOG) gevraagd. Een referentieonderzoek en assessment kunnen onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.