SGL zoekt een

Financial controller

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO

Standplaats

Sittard

Werkvelden

Gehandicaptenzorg
Vacature Financial controller (36 uur / 1 FTE)

SGL- en Relim zijn 2 zorginstellingen die per 1 januari 2024 (bestuurlijk) zijn gefuseerd tot de “SGL Relim groep”. De afdeling F&C (Financiën & Control) verzorgt voor de beide onderdelen SGL en Relim de financiële dienstverlening.

Wie is SGL?
SGL helpt mensen met hersenletsel verder en biedt cliënten en hun naasten ondersteuning op maat zodat zij een zo zelfstandig mogelijk leven kunnen leiden. Een leven met perspectief, waarbij het waarmaken van dromen centraal staat.

Wie is Relim?
De Relim Groep is gespecialiseerd in het begeleiden en ontwikkelen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Meer informatie vind je op de websites van de stichtingen: www.sgl-zorg.nl en www.relim.nl

Vacature Financial controller
Binnen de afdeling F&C is er een vacature binnen de functie(rol) van “Financial Controller”. Ben jij de “spin in het web” die we zoeken voor onze Financial Controller positie? Als je graag in teamverband werkt, je een gedegen kennisniveau hebt van accounting en administratie, graag onderzoekt hoe dingen beter, sneller en meer geautomatiseerd gedaan kunnen worden, en hierbij werkt vanuit de drive van samenwerking en verbinding, dan is de functie van Financial Controller bij SGL/Relim je op het lijf geschreven!

Met wie ga jij werken en wat wordt er van je verwacht?
Je gaat werken in een team van administratief medewerkers en controllers, die gezamenlijk werken aan de uitdaging om F&C verder te professionaliseren. Je past goed bij deze rol, als je innovatief en resultaatgericht bent ingesteld, actief gericht bent op samenwerken en verbeteren, en dit doet vanuit de verbinding met het team en met de medewerkers waarmee je binnen SGL en Relim multidisciplinair of projectmatig samenwerkt.

Een greep uit je takenpakket: Je beheert en controleert de grootboekrekeningen, levert tijdig de administratie op als input voor de managementrapportages en de projecties, voert cijferbeoordelingen en gerichte analyses uit, je stelt de jaarrekening op en voert consolidaties uit. (Des)gevraagd help je bij het doorrekenen van complexe meerjaren balans- en resultaatprojecties of ondersteunt bij het begrotingsproces. Samen met je collega’s binnen én buiten het eigen team werk je aan het optimaliseren en verbeteren van financiële processen. Je helpt je collega’s van de (financiële) administratie door hun vakinhoudelijk te begeleiden en voor hen een sparringpartner te zijn. Je vormt ‘een brug’ tussen de administratie en de businesscontroller(s) en samen zorgen jullie ervoor dat informatiebehoeften en verantwoordingen tijdig worden ingeregeld en aan de diverse in – en externe vereisten voldoen. Je bent actief bezig met het optimaliseren van processen en systemen en daar waar handmatige handelingen kunnen worden vervangen door geautomatiseerde handelingen geef je dit aan of ga je ermee aan de slag om dit in te regelen.

Wat neem je mee?
Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding (bedrijfseconomie, accounting/accountancy) bij voorkeur aangevuld met relevante opleidingen (zoals QC).

Je beschikt over gedegen kennis en aantoonbare ervaring op het gebied van accounting en financiële processen en beschikt over de vaardigheden om financiële systemen in te richten en door te ontwikkelen;

Je hebt affiniteit en ervaring met fiscaliteiten, zowel inhoudelijk als beheersmatig;

Je bent analytisch sterk, en heel samenwerkingsgericht;

Je bent zowel communicatief als ook innovatief sterk, en kunt goed projectmatig- en actiegericht werken en organiseren;

Je kennis en ervaring met het werken met excel is van een aantoonbaar hoog niveau;

En wat betekent dit voor jou?
Je komt te werken in een gedreven en solidair team, waarin je de ruimte krijgt om je rol te pakken en mee richting te geven aan de verdere professionalisering van F&C.

We vragen een beschikbaarheid/contractomvang van 36 uur per week (1 FTE).

De inschaling en verloning gebeurt in FWG 60 conform de CAO Gehandicaptenzorg op basis van kennis en ervaring (van € 3.768 tot maximaal € 5.477 bruto per maand op fulltime basis exclusief 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering , per 1-12-2024 is er een CAO verhoging, het maximale bedrag is dan FWG 60 5587,- ).

Je krijgt prima faciliteiten, zoals een mobiele (werk)telefoon, een ruime verlofregeling aangevuld met een Persoonlijk levensfasebudget (PBL) om extra uren te sparen voor toekomstig verlof of voor een ander spaardoel (bijv. een e-bike). Tevens is er de mogelijkheid om een deel van je uren vanuit thuis te werken.

Interesse?
Is de rol van Financial Controller je op het lijf geschreven en wil je ons team komen versterken ? Aarzel niet en solliciteer meteen! De termijn om te solliciteren loopt tot 1 juli 2024. Het betreft een vast dienstverband voor onbepaalde tijd.

Ingeval je rechtstreeks wil solliciteren, kun je je motivatiebrief met CV mailen aan dhr. Eric Noteborn, e-mail enoteborn@sgl-zorg.nl onder vermelding van “vacature Financial Controller”

De sollicitatiegesprekken zullen op nog nader te bepalen data plaatsvinden, op onze locatie Bureau Ondersteuning, Havikstraat 18 te Sittard.

Een profiel-assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Heb je meer informatie nodig ?
Neem dan contact op met Erik Noteborn, manager F&C, telefoon 06-23530199.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.