Maastricht UMC+ zoekt een

Financial Controller Facilitair Bedrijf & MIT

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Ziekenhuizen
Wat ga je doen?
De missie van MUMC+ is het verlenen van de best mogelijke zorg en het verbeteren van de gezondheid in de regio door integratie van patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs. Voor het cluster van de servicebedrijven FB en MIT zijn we op zoek naar een gedreven Financial Controller.
  • FB staat voor Facilitair Bedrijf en dit heeft als doel het ‘ontzorgen’ van het primaire proces (patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs) door middel van het leveren van huisvestingsfaciliteiten, producten en dienstverlening. Klantgerichtheid en samenwerken, in combinatie met een marktconforme en flexibele aanpak staan daarbij voorop.
    De diensten van het Facilitair Bedrijf worden verleend vanuit vier procesgroepen, te weten Ontvangst & Bedrijfsveiligheid, Logistiek, Techniek en Catering. Ondersteunende werkzaamheden en centrale staftaken op het gebied van o.a. kwaliteit & veiligheid, contractmanagement, P&O, ICT, projectmanagement en financiën zijn ondergebracht bij de afdeling Bedrijfsvoering.
  • MIT Staat voor Medische Instrumentatie & Informatie Technologie. MIT werkt aan het up & running houden van een vrijwel volledig digitaal MUMC+ met state-of-the-art medische technologie. MIT is nauw betrokken bij innovatieve projecten op het vlak van zorgtechnologie en de implementatie hiervan. Hiermee draagt MIT bij aan het continu verbeteren van de zorg.
    De diensten van MIT worden verleend vanuit de units ICT Regie, ICT Operations en Medische Technologie, die worden ondersteund door specialisten op het gebied van o.a. Security, Privacy en Architectuur.

Als Financial Controller ben je hoofdverantwoordelijke voor de planning- en control werkzaamheden van genoemde afdelingen, zoals het opstellen van de jaarbegroting, onderhouden en bewaken van budgetten, samenstelling maand- en kwartaalrapportages en jaarprognose. Je analyseert en rapporteert de financiële resultaten voor het MT en de afdelingen en adviseert over mogelijkheden tot resultaatverbetering of noodzakelijke bijsturing. Je werkt mee aan het genereren en interpreteren van stuurinformatie.
Je bent continu op zoek naar verbetering van processen en efficiency en bereidt waar nodig business cases voor om verbeteringen te implementeren.
Daarnaast ben je deelnemer – en soms kartrekker – van een aantal competence teams die met een projectmatige aanpak processen, analyses en rapportages verbeteren op ziekenhuisniveau.

Wat vragen wij van jou?
  • Minimaal HBO+ opleidingsniveau op financieel of bedrijfseconomisch gebied;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, liefst in een grote organisatie;
  • Je bent analytisch en conceptueel sterk met tegelijkertijd een pragmatische insteek;
  • Je beschikt over een helicopterview
  • Je weet zelfstandig je weg te vinden, maar kan ook goed samenwerken in teamverband;
  • Je hebt affiniteit met projectmanagement en ervaring in verbetertrajecten;
  • Je bent proactief en resultaatgericht en geeft niet snel op;
  • Je bent een goede en enthousiaste communicator die erin slaagt om cijfers te laten spreken voor non-financials en hen te adviseren;
  • Je houdt van doorpakken en bent continu op zoek naar verbetering;
  • Kennis van werken met geautomatiseerde systemen (zoals SAP/SAP BW en Microsoft Office) wordt verondersteld;
  • We vragen een uitstekende beheersing van Excel en ervaring met Power BI is een pré.

Voor deze functie geldt dat je voor aanvang van het dienstverband een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moet kunnen overhandigen.

Hoe ziet je werkomgeving er uit?
Je rapporteert hiërarchisch aan de Manager Control & Reporting van het Servicebedrijf Business Finance maar wordt functioneel aangestuurd vanuit het team Business Control van Facilitair Bedrijf en MIT, waarin je samenwerkt met enkele collega’s. Een groot deel van de tijd is je fysieke werkplek bij Facilitair Bedrijf en MIT. Daarnaast heb je ook veel contact met de collega’s die de business analyse tools (“dashboards”) ontwikkelen en de collega’s van het corporate planning en control team. Met hen werk je op een centrale finance locatie samen in de eerdergenoemde competence teams aan ziekenhuisbrede projecten.

MUMC+ is een fijne organisatie waarin veel gepassioneerde medewerkers het uiterste doen om de best mogelijke zorg te leveren en uit te blinken in onderzoek en onderwijs.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een tijdelijk arbeidsovereenkomst van 2 jaar voor gemiddeld 36 uur per week conform artikel 2.4.2 van de Cao umc.

Wat bieden wij?
De Cao universitair medische centra (umc) is op deze functie van toepassing.
Wij bieden je:
  • Eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris;
  • Goede pensioenvoorziening bij het ABP;
  • Mogelijkheid om je collectief te verzekeren voor o.a. ziektekosten (umc) en arbeidsongeschiktheid (Loyalis);
  • Cao à la Carte, waaronder bijvoorbeeld een fietsregeling en fitnessabonnement;
  • Diverse incompany trainingen en mogelijkheid tot ontwikkeling via e-learning methodiek.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring zal er een passend salarisaanbod worden gedaan conform de Cao umc (schaal A11).

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie, de sollicitatieprocedure of overige vragen kun je contact opnemen met Team Recruitment. Bereikbaar iedere werkdag op telefoonnummer: 043-387 59 77 of per mail: recruitment@mumc.nl
Meer algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ is te vinden op www.werkenbijmumc.nl.

Een screening en/of online assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.