Maastricht UMC+ zoekt een

Functioneel Beheerder EPD Polikliniek

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Ziekenhuizen
Wat ga je doen?
Als functioneel beheerder ben je werkzaam op het snijvlak van business en IT. Je zorgt ervoor dat, vanuit het perspectief van de gebruikersorganisatie, met behulp van informatievoorziening, vraag en aanbod in het ziekenhuis op elkaar worden afgestemd. Je ontfermt je over het beheren en doorontwikkelen van het EPD. Je ondersteunt gebruikers in de optimalisatie van de werkprocessen en je leidt ze op daar waar nodig.
Van nature ben je sterk in het begrijpen van (zorg)processen en het inventariseren en omzetten van behoeften van gebruikers naar informatievoorziening. Je ontwikkelt verbetervoorstellen om het EPD nog beter te kunnen gebruiken. Waar mogelijk zie je erop toe dat de wijzigingen of releases tijdig en goed landen in de gebruikersorganisatie. Hiervoor test je samen met gebruikers de wijzigingen en instrueer je de gebruikers over de nieuwe functionaliteit of werkwijze. Je leidt eindgebruikers op en bent verantwoordelijk voor het maken van de handleidingen en werkinstructies. Je bent daarnaast vraagbaak inzake de functionaliteit van het EPD.
Daarnaast zorg je voor het maken van afspraken en de sturing hierop met de systeemeigenaar van het EPD enerzijds en de leverancier(s) over de IT dienstverlening anderzijds.
Binnen het Maastricht UMC (MUMC+) werk je als functioneel beheerder voor zorgverleners zoals medisch specialisten, verpleegkundigen, apothekers, etc. Je bent primair verantwoordelijk voor het EPD en stem je werkzaamheden af met de leverancier(s) van het EPD. Ook onderhoud je nauw contact met de afdeling MIT van het MUMC+. Zij voeren het technisch applicatiebeheer uit en beheren onder andere het netwerk, de databases, de werkplekken, etc.

In het MUMC+ maken we gebruik van de FSM methodiek voor Functioneel Beheer.
Als functioneel beheerder ben je dus verantwoordelijk voor:
  • Het ondersteunen van gebruikers van het EPD bij vragen, issues of storingen of wijzigingsverzoeken;
  • Het plannen, implementeren en testen van nieuwe functionaliteiten of verbeteringen in het EPD;
  • Het adviseren van gebruikers van het EPD nieuwe functionaliteiten en verbeteringen. Je denkt actief met de gebruikers mee en overziet de werkprocessen i.r.t. de functionaliteiten van de applicatie;
  • Het monitoren, bewaken en analyseren van de correcte werking van het EPD;
  • Het evalueren van het gebruik van het EPD;
  • Het analyseren van issues of storingen binnen het EPD en het oplossen ervan. Indien nodig schakel je hierbij de hulp van de leverancier(s) of de IT organisatie van het MUMC+ (MIT), in;
  • Het zorgdragen voor het inrichten en optimaal functioneren van autorisaties binnen het EPD;
  • Het ondersteunen bij het genereren van sturings- en verantwoordingsinformatie uit het EPD voor interne sturing en externe verantwoording;
  • Het mede prioriteren en ontwikkelingen van nieuwe functionaliteit in overleg met de leverancier(s);
  • Het beheer en follow-up van meldingen die gedaan worden bij de leverancier(s).


Wat vragen wij van jou?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Analytisch sterk;
  • In staat om snel een probleemanalyse te maken;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken;
  • Kennis van BiSL, FSM, ITIL, ISM, ASL is een pré;
  • Affiniteit met Zorg IT;
  • Bij voorkeur ervaring met functioneel beheer in de zorg;
  • Bij voorkeur ervaring met de (poliklinische) zorgprocessen waarbij een EPD wordt gebruikt;
  • Kennis van medische terminologie is een pré;
  • Bereid tot het draaien van bereikbaarheidsdiensten.
Voor deze functie geldt dat je voor aanvang van het dienstverband een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moet kunnen overhandigen.

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Wil jij een actieve rol spelen in het ontsluiten, verbeteren en beheren van patiëntinformatie aan patiënten en zorgverleners? Heb jij een passie voor het beheren van applicaties in het zorgproces? Dan is de functie van functioneel beheerder van het Elektronisch Patiënten Dossier ten behoeve van Poliklinieken iets voor jou!
Het EPD wordt in het MUMC+ gebruikt om gegevens van de patiënt te registreren. In het EPD zijn de processen rondom diagnostiseren en behandelen van de patiënt geïntegreerd. Dit betekent dat de medische bevindingen en activiteiten rondom de behandeling van de patiënt in één systeem worden vastgelegd en beschikbaar zijn voor de behandelaars. Het EPD wordt zowel klinisch als poliklinisch gebruikt en vervult als Elektronisch Patiënten Dossier een zeer belangrijke rol in de dagelijkse bedrijfsvoering van het ziekenhuis.
Binnen het MUMC+ loopt een IT-Transformatie programma om de Zorg IT te vernieuwen. Onderdeel van dit programma is het (her)inrichten van Functioneel Beheer (MUMC breed). Functioneel beheer wordt organisatiebreed opgezet waarbij gestart wordt met een aantal belangrijke applicaties waaronder het EPD.
Vanwege het lopende IT-Transformatieprogramma wordt de Functioneel Beheerder tijdelijk organiek geplaatst binnen de afdeling MIT. De functionele aansturing vindt echter plaats vanuit het Project Functioneel Beheer, onder verantwoordelijkheid van de CMIO. De CMIO is de Chief Medical Information Officer van het MUMC+ en vanuit die hoedanigheid draagt hij functionele eindverantwoordelijkheid voor Informatiemanagement in het domein Zorg.
Hoe de afdeling Functioneel Beheer er precies uit gaat zien en waar deze definitief gepositioneerd wordt in de organisatie, zal besloten worden in het IT-Transformatieprogramma.

Aanstelling
Voor externe kandidaten geldt: het betreft een tijdelijke aanstelling bij wijze van proef van gemiddeld 36 uur per week, met een proeftijd van één jaar conform art. 2.4.1 van de Cao umc. Bij voldoende functioneren wordt de aanstelling bij wijze van proef opgevolgd door een aanstelling voor onbepaalde tijd.
Interne kandidaten behouden hun dienstverband.

Bereikbaarheidsdienst:
Omdat de zorg een 24-uurs omgeving is wordt van je verwacht dat je op roulatiebasis ook bereikbaarheidsdienst verricht buiten kantoortijden.

Wat bieden wij?
De Cao universitair medische centra (umc) is op deze functie van toepassing.
Wij bieden je:
  • Eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris;
  • Goede pensioenvoorziening bij het ABP;
  • Mogelijkheid om je collectief te verzekeren voor o.a. ziektekosten (umc) en arbeidsongeschiktheid (Loyalis);
  • Cao à la Carte, waaronder bijvoorbeeld een fietsregeling en sportabonnement;
  • Diverse incompany trainingen en mogelijkheid tot ontwikkeling via e-learning methodiek.


Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris bij een fulltime aanstelling maximaal € 4.078,- bruto per maand, conform schaal 9 of maximaal € 4.615,- bruto per maand conform schaal 10 van de Cao UMC. Een deeltijd aanstelling van minimaal 18 uur/week is bespreekbaar.

Afhankelijk van opleiding en ervaring zal bepaald worden welke inschaling van toepassing is en een passend salarisaanbod worden gedaan conform de Cao umc.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie, de sollicitatieprocedure of overige vragen kun je contact opnemen met Team Recruitment. Bereikbaar iedere werkdag op telefoonnummer: 043-387 59 77 of per mail: recruitment@mumc.nl
Meer algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ is te vinden op www.werkenbijmumc.nl .

Een screening en/of online assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 35/36 worden gehouden.