MET ggz zoekt een

HR Business Partner

Dienstverband

24-32 uur

Opleidingsniveau

HBO, HBO+

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Geestelijke gezondheidszorg

Voor de regio Zuid-Limburg zijn we op zoek naar een enthousiaste en proactieve HR Business Partner. Je werkt voornamelijk vanuit Maastricht, maar het kan zeker voorkomen dat je aanwezigheid op andere locaties in Limburg gewenst is. Het HR-team waar je deel van uit gaat maken bestaat uit 2 HR Business Partners, 2 Servicemedewerkers P&O, 1 Adviseur Werving & Selectie, 1 Beleidsadviseur Opleidingen, 1 Arbo coördinator en 1 Applicatiebeheerder. Het HR team wordt aangestuurd door een bevlogen HR manager die je in veel voorkomende situaties als rechterhand en adviseur bij zaken zal betrekken. 

Past deze functie bij jou?
Als HR Business Partner zorg je voor de juiste invulling én uitvoering van het centrale HR beleid ten behoeve van de bedrijfsonderdelen waar jij werkzaam voor bent. Je vertaalt strategische doelstellingen naar HR oplossingen en levert daarmee een actieve, positieve bijdrage aan de doelstellingen van de organisatie.

Door de inzet van jouw vaardigheden en expertise draag je bij aan de continue ontwikkeling, optimalisatie en innovatie van het HR-beleid. Als inhoudelijke gesprekspartner weet je te verbinden met stakeholders op verschillende niveaus en pak je jouw rol binnen het brede HR team. Je hebt oog voor de mens achter de functie en je weet als geen ander hoe belangrijk het is om in verbinding gesprekken te voeren. Je durft het gesprek aan te gaan, bent overtuigend en organisatiesensitief.

Als HR Business Partner word je betrokken bij allerlei zaken die spelen bij de behandelaren en werk je nauw samen met teamleiders. Je zorgt dat je op de hoogte bent van alle HR gerelateerde zaken in jouw regio en de GGZ in algemene zin. Je vertaalt strategie naar concreet advies. Daarnaast ondersteun je in personeelsprocessen rond bijzondere casuïstiek en schakel je desgewenst HR-specialisten in.

De thema’s waar jij je o.a. mee bezig gaat houden zijn; duurzame inzetbaarheid, verzuimvraagstukken,  Opleiding & Ontwikkeling, Werving & Selectie en veel andere voorkomende HR zaken. Jouw werkzaamheden zijn gericht op het opzetten en uitbreiden dan wel het door ontwikkelen van HR. Kortom, een werkveld dat veel dynamiek en diversiteit biedt!

In deze uitdagende functie:

  • Fungeer jij als HR Business Partner voor het management;
  • Adviseer je en ondersteun je managers en teamleiders bij het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van het personeels- en organisatiebeleid op tactisch en strategisch niveau;
  • Speel je proactief in op relevante ontwikkelingen;
  • Vertaal je beleid naar praktische toepassing door middel van protocollen, procedures en instrumenten;
  • Pas je personeelsinstrumenten helder en effectief toe;
  • Werk je nauw samen met de andere ondersteunende afdelingen en zorgt er mede voor dat processen goed op elkaar afgestemd zijn, waaronder Finance, ICT en Facilitair;
  • Leid en/of neem je deel aan projectgroepen;
  • Initieer en implementeer je ontwikkeltrajecten, veranderingsprocessen en professionalisering;
  • Ondersteun je leidinggevenden en medewerkers bij HR onderwerpen;
  • Ben je in staat tot effectieve verbinding, beïnvloeding en geeft (gevraagd en ongevraagd) voorlichting, informatie en advies waar dat nodig is.

Kerncompetenties en persoonskenmerken

  • Je bent efficiënt en weet te presteren in onverwachte situaties en onder (tijds)druk. Je hebt het vermogen om kritisch en reflecterend naar jezelf te kijken en weet goed om te gaan met feedback;
  • Je hebt van nature een analytische kijk en weet de juiste informatie te verkrijgen;
  • Je brengt structuur aan bij het uitvoeren van je werk dat gericht is op efficiënt omgaan met beschikbare tijd, middelen en mensen op korte en langere termijn.

Wat neem je mee?

  • Je bent een verbindende persoonlijkheid die communicatief sterk is;
  • Je hebt een Hbo-opleiding afgerond en een academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt meerdere jaren ervaring binnen het vakgebied HR;
  • Je hebt ervaring met het schrijven en implementeren van beleid en veranderingstrajecten;
  • Je hebt een sterk conceptueel vermogen en bent analytisch sterk;
  • Je hebt ervaring op het gebied van organisatieontwikkeling en projectmatig werken, o.a.. veranderingstrajecten, leiderschapsontwikkeling e.d.;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de gezondheidszorg, de organisatie en de relevante wet- en regelgeving. 

Arbeidsvoorwaarden
De functie is ingedeeld in FWG 60 van de CAO GGZ.

Contact / meer weten?
Wil je graag meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Elvira Lindelauf – Manager HR MET ggz – via e-mail: elindelauf@metggz.nl 

Is je interesse gewekt?
Stuur dan je CV voorzien van een uitgebreide motivatiebrief vóór vr 23 april via de onderstaande solliciteer button. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.