Maastricht UMC+ zoekt een

Inkoper Bouw

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Ziekenhuizen
Wat ga je doen?
De functie binnen het facilitaire inkoopteam omvat het zelfstandig inkopen van kleine tot middelgrote exploitatie- en investeringspakketten van goederen en diensten met bouw en techniek als voornaamste aandachtsgebieden. Tevens behoort het onderhouden van contacten met leveranciers aannemers en interne opdrachtgevers en het verzorgen van een deel van de bijbehorende inkoopadministratie tot de verantwoordelijkheden van de inkoper. De voornaamste interne opdrachtgevers zijn het Servicebedrijf Bureau Vastgoed & Huisvesting en het Servicebedrijf Facilitair Bedrijf.

Het takenpakket is afgeleid van de taken van de senior inkoper en houdt in dat je voor de toegewezen portefeuille, bestaande uit kleinere en/of minder risicovolle contracten de volgende taken uitvoert: naast het onderhouden van de interne en externe relaties stel je mede inkoopstrategieën en methodieken op voor bouw en techniek zaken binnen de geldende inkoopprocedures en voer je mede marktonderzoek uit, waarna je eventueel samen met de projectleider de specificaties opstelt, de leveranciers selecteert en contracteert. Verder beoordeel je samen met projectleiders de leveranciers en aannemers op hun prestaties. Werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van contractmanagement (leveranciersbeoordeling, contract compliance etc.). Er wordt van jou een proactieve houding verlangd als het gaat om een bijdrage te leveren aan de ondersteuning van grote inkooptrajecten al of niet onder leiding van een senior inkoper.

Wat vragen wij van jou?
Wat vragen wij van jou?
  • Een HBO werk- en denkniveau. Je bent in het bezit van NEVI 1 diploma en hebt minimaal 3 jaar werkervaring als inkoper.
  • Capaciteiten die iemand tot een uitstekend inkoper maken zoals: initiatief, commerciële daadkracht, aandacht voor integrale processen, financieel inzicht etc.
  • Analytisch vermogen om project/opdracht specifieke risico’s te onderkennen en dit te verwerken bij het opstellen van o.a. groslijsten, aannemingsovereenkomsten, bouwteamovereenkomsten, afstandsverklaringen en coördinatieovereenkomsten.
  • Uitstekende contactuele vaardigheden die zich kenmerken door een proactieve, op verbetering en synergie gerichte attitude, waarbij wij van jou een juiste balans verwachten tussen enerzijds durf en anderzijds gevoel voor tact.
  • Aantoonbare recente ervaring in de bouwwereld, bij voorkeur 3 jaar. Kennis over marktpartijen, het begrijpen en toepassen van open-begrotingen van adviseurs, aannemers en marktconforme prijzen zijn bekend terrein.
  • Een groot verantwoordelijkheidsgevoel bij de uitvoering van je taken en komt op deze wijze tot zelfstandige invulling van je taken.
  • Probleemoplossend vermogen, stressbestendig, je kunt veel zaken tegelijkertijd managen en bezit aantoonbare onderhandelingsvaardigheden.
  • Ondernemend, je bedenkt nieuwe verbetervoorstellen die een toegevoegde waarde voor de MUMC+ organisatie hebben en daarmee de inkoopfunctie steviger op de kaart zetten, hierbij ben je een teamplayer, werkt soepel met directe collega's, mensen uit onze grote en complexe organisatie en met externen.
  • Een doortastende persoonlijkheid en je bent prima in staat om mee te denken en je in te leven in de ander. Je weet snel tot de kern van de zaak te komen (doelgericht).
Het is een pré als je kennis en ervaring hebt met:
  • SAP/SRM
  • Negometrix
  • Werken in/met grote complexe organisaties
  • Europees aanbesteden
  • UAV, Bouwteams, DNR, ARW


Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Het Servicebedrijf Financiën bestaat naast de afdeling Inkoop uit de volgende afdelingen: Control en Reporting, Zorgverkoop, Administratieve Organisatie en Interne Controle, Zorgadministratie, Digitalisering & Archivering en Financieel Administratief Service Centrum.

De afdeling Inkoop is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toepassing van het inkoopbeleid, alsmede de realisatie van alle inkoopbehoeften van het academisch ziekenhuis Maastricht. Hierbij worden de principes van integraal management; supply chain management, leveranciersmanagement, contract management en de Europese richtlijn inzake aanbestedingen gehanteerd. Het inkooppakket behelst alle goederen, diensten en werken voor de primaire en ondersteunende processen. Het inkoopvolume op jaarbasis bedraagt gemiddeld 230 miljoen euro.

Aanstelling
Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 3 jaar voor gemiddeld 36 uur per week conform artikel 2.4.2 van de Cao umc.

Wat bieden wij?
Naast deze uitdagende functie waarin jij je verder als Inkoper kunt ontwikkelen bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden.

De Cao universitair medische centra (umc) is op deze functie van toepassing.
Wij bieden je:
  • Eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris;
  • Goede pensioenvoorziening bij het ABP;
  • Mogelijkheid om je collectief te verzekeren voor o.a. ziektekosten (umc) en arbeidsongeschiktheid (Loyalis);
  • Cao à la Carte, waaronder bijvoorbeeld een fietsregeling en fitnessabonnement;
  • Diverse incompany trainingen en mogelijkheid tot ontwikkeling via e-learning methodiek.


Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 4.800.- bruto per maand bij een fulltime aanstelling, conform schaal 10 van de Cao umc.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie, de sollicitatieprocedure of overige vragen kun je contact opnemen met Team Recruitment. Bereikbaar iedere werkdag op telefoonnummer: 043-387 59 77 of per mail: recruitment@mumc.nl
Meer algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ is te vinden op www.werkenbijmumc.nl.

Een screening en/of online assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.