Koraal zoekt een

Internal Auditor en Tax Controller

Dienstverband

32 - 36 uur per week

Opleidingsniveau

WO

Standplaats

Sittard

Werkvelden

Gehandicaptenzorg
Voor Koraal zoeken we een ervaren en gedreven Internal Auditor en Tax Controller. Een veelzijdige en uitdagende functie binnen een informele organisatie waarin eigen initiatief en meedenken over nieuwe ontwikkelingen wordt gestimuleerd.


Over de functie


De Internal Auditor en Tax Controller ontvangt hiërarchisch leiding van de concerncontroller. De afdeling bestaat naast deze functie uit 7 business controllers en treasurer.

Als internal auditor ben jij namelijk degene die vanuit een onafhankelijke positie met een kritische blik kijkt naar risicomanagement, administratieve organisatie en interne controle (AO/IC). Hierbij moet je denken aan dossier- en zorgplan audits, salarisaudits en andere voorkomende audits en gerelateerde advieswerkzaamheden.

Als Tax Controller ben je verantwoordelijk voor het Tax Control Framework en accountmanagement Belastingdienst.

Risico’s en knelpunten spoor je op en jouw bevindingen zorgen er niet alleen voor dat er passende maatregelen worden getroffen, ze creëren ook bewustwording bij je collega’s. Jouw inzichten en (ongevraagde) adviezen openen hun ogen en verhogen hierdoor de kwaliteit van onze AO/IC. Een functie met een grote verantwoordelijkheid en impact, maar die draag jij met gemak.

Jouw werkzaamheden:
  • Jij bent verantwoordelijk voor het in kaart brengen van risico's en beheersmaatregelen op het gebied van de administratieve organisatie van de zorgfinanciering, fiscaliteit en (bijbehorende) beheersmaatregelen.
  • Je adviseert en ondersteunt het management bij interne controle op het gebied van audit en Koraal-brede compliance, in nauwe samenwerking met de afdeling KAI (Kwaliteit Audit en Inspectie) ten behoeve van de juiste en volledige vastlegging en verantwoording in overeenstemming met wet- en regelgeving (compliance). Je ontwikkelt het compliance beleid en stelt een jaarplan Audit (ism kwaliteit) en IC op en draagt zorg voor de uitvoering. Je draagt bij aan het inrichten van administratieve processen, waardoor bij controles achteraf alleen in uitzonderlijke situaties sprake is van omissies. Tenslotte signaleer je trends door middel van het doen van onderzoek en audits. En ervaar je ook zelf de risico’s die voorkomen in de praktijk.
  • Je ziet erop toe dat het auditplan en de rapportages een samenhangend geheel vormt voor de raad van bestuur bij het sturen op het verhogen en borgen van compliance.
  • Je stelt het auditplan op en je draagt zorg voor een gedegen uitvoering van de audit werkzaamheden. De focus ligt hoofdzakelijk op het zorg administratieve proces en de hieruit voortvloeiende omzet. Je onderhoudt contact met zorgverleners, managers en je directe collega’s binnen de afdelingen Control, KAI en de Zorgadministratie. Hierbij pas je het principe van hoor/ wederhoor toe. Daarnaast heb je contact met financiers en andere interne en externe stakeholders. Vanuit je functie heb je ook een rechtstreekse rapportagelijn richting de Raad van Bestuur.
  • Het toetsen van de uitvoering en naleving van compliance richtlijnen hoort hier vanzelfsprekend ook bij, je legt hierover verantwoording af aan in- en externe belanghebbenden. Denk bijvoorbeeld aan periodieke rapportages en verantwoording aan financiers Sociaal Domein en Langdurige Zorg;
  • Vanuit jouw expertrol ben jij zowel in- als extern aanspreekpunt op het gebied van zorgfinanciering, fiscaliteit en IT-beheersmaatregelen, je evalueert beleid en procedures en betrekt de juiste collega’s hierbij.


Wat bieden wij?


Een werkomgeving met veel ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Verder:
  • Uren: Een zelfstandige functie voor een 32 tot 36 uur per week uur per week (hybride)
  • Salaris: Salaris en overige voorwaarden conform de CAO Gehandicaptenzorg. De functie is ingedeeld in FWG 65, dat is minimaal € 3945- en maximaal € 5957 bruto per maand, op basis van een overeenkomst van 36 uur per week.
  • Contract: Direct een vaste aanstelling (proeftijd 2 maanden)
  • Goede arbeidsvoorwaarden: 8% vakantietoeslag, 8,33% eindejaarsuitkering, ruime reiskostenregeling, pensioenregeling bij het Pensioenfonds voor Zorg en Welzijn (PFZW) en meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden
  • Koraal Vitaal: op het online platform voor medewerkers Koraal Vitaal vind je informatie over werkomstandigheden, balans werk&privé, vitaal&gezond en je loopbaan.
  • Hybride werken: flexibiliteit in hybride werken, vanuit thuis of een van onze Koraal locaties.


Wie zoeken wij?


Een ervaren en gedreven collega met een proactieve houding en de drive om continu te verbeteren en vernieuwen.
  • Een afgeronde WO opleiding bij voorkeur richting finance & control, economie en/of bedrijfseconomie.
  • Werkervaring als internal auditor en Tax Controller.
  • Kennis van audit, fiscaliteit, de financiële verslaglegging en wet- en regelgeving van de zorg is een pré.
  • Ben je tactisch sterk, communicatief vaardig en kun je jouw kennis overbrengen, waardoor je adviesrol je goed afgaat;
  • Een proactieve houding en drang om continu te verbeteren en vernieuwen.


Over Koraal


Bij Koraal werken we voor mensen van alle leeftijden met ernstige (verstandelijke) beperkingen en (zeer) complexe gedrags- en/of psychiatrische problemen. Wij bieden zowel jeugdhulp, verstandelijk gehandicaptenzorg als onderwijs en participatie. Ons werkgebied is Limburg en Noord-Brabant. Onze ambitie is het bieden van een integraal pakket zorg, onderwijs en participatie. Dat is uniek. Het stelt ons in staat om kinderen, jongeren, volwassenen en hun netwerk altijd die ondersteuning te bieden die zij op een bepaald moment in hun leven nodig hebben. We doen dat gedeeltelijk vanuit onze eigen scholen en instellingen en gedeeltelijk aangevuld door samen te werken met onze ketenpartners. Op dit moment werken bij Koraal zo’n 4.000 professionals samen aan deze ambitie.

Meer info vind je op: www.koraal.nl


Meer informatie & Reageren


Laat deze kans niet glippen! Je bent enthousiast geworden en wil graag weten hoe jouw eerste dag eruit ziet? Dan spreken wij je graag!

De selectie(procedure) verloopt via Public Search. Je CV en motivatie mag je mailen naar onderstaande contactpersonen.

Bel naar Wouter Adolfse op 06-38629264 of Daniel Griffioen op 06-81953794, of mail jouw cv naar wadolfse@publicsearch.nl / dgriffioen@publicsearch.nl.

Er wordt gelijktijdig in- en extern geworven voor deze functie.