In Harmony zoekt een

Medewerker Welzijn en Dagbesteding

Dienstverband

Bepaalde tijd
24 uur

Opleidingsniveau

MBO niveau 3, MBO niveau 4

Standplaats

Heuvelland/Maastricht: Mheer Mechelen Cadier en Keer Wittem

Werkvelden

Ouderenzorg

“Harmony” betekent letterlijk samenhang, in balans, evenwichtig. Vanuit deze woorden wordt er met de cliënt, telkens weer gezocht naar het geluksgevoel waardoor deze zich staande kan houden in zijn persoonlijke situatie.

In Harmony is een bloeiende, dynamische organisatie in het Heuvelland die het welbevinden van kwetsbare senioren en hun naasten erg belangrijk vindt. Hiertoe organiseren we individuele activiteiten in/vanuit de thuissituatie en/ of groepsactiviteiten in een locatie van In Harmony.

Steeds meer mensen willen gebruik maken van ons unieke concept en zodoende zijn wij vaker op zoek naar nieuwe medewerkers welzijn en dagbesteding.

Jij bent een warm, nieuwsgierig mens met oog voor de ander. Je verplaatst je met veel aandacht en geduld in zijn belevingswereld. Zo weet jij een vertrouwelijke en professionele relatie met de cliënt op te bouwen. Je beseft dat een cliënt niet zomaar een cliënt is. Jij bent thuis te gast, of de cliënt is te gast in onze dagbesteding.

Als medewerker welzijn en dagbesteding ben je medeverantwoordelijk voor de dagelijkse uitvoering van het welzijnsconcept van In Harmony. Je biedt persoonlijke zorg en welbevinden aan de cliënt thuis of begeleid een groep gasten in een locatie van In Harmony. De begeleiding is gericht op het versterken van de cliënt, waarbij het dagelijks handelen en het functioneren van de cliënt centraal staan. Je bent in staat coördinerende taken uit te voeren. Je leeft je in, in zijn belevingswereld, zodat je zijn gedrag kunt begrijpen. Daarnaast werk je samen met de betrokken mantelzorger(s) of andere betrokken professionals. Je bent ondernemend en in staat om zelfstandig keuzes te maken in het belang van het welzijn van de cliënt, binnen de afgesproken doelstellingen. Je voert coördinerende taken uit, in een open communicatie naar alle betrokkenen.
Collega’s ondersteun je met tips en adviezen, vanuit je kennis en ervaring met dementie en welzijn, zodat de gast cq de cliënt de best passende, individuele begeleiding ontvangt. Hun persoonlijke steeds veranderende profiel weet je scherp en actueel te houden.

Wat zijn de verantwoordelijkheden?
• Begeleiden van individuele cliënt en het (mede)opstellen en (mede)uitvoeren van het persoonlijk plan
• Observeren en rapporteren van het gedrag van cliënten ( zowel individueel als in een groep)
• Toezicht op en aansturen van gedrag ten gevolge van een (psychogeriatrische-/psychiatrische-/somatische) beperking
• Ondersteunen bij het plannen en uitvoeren van dagdagelijkse taken
• Verrichten van overige werkzaamheden

Deze functie vereist het volgende van jou:
• Diploma MBO niveau 3 of 4 gericht op Welzijn (een diploma Medewerker Maatschappelijke Zorg (MMZ), Begeleider Specifieke Doelgroepen, Sociaal Pedagogisch Werker (SPW) of een diploma Activiteitenbegeleiding)
• Aantoonbare werkervaring met specifieke doelgroepen, mn psychogeriatrie
• Ervaring in welzijn en dagbesteding
• Kennis van en inzicht in groepsdynamische processen.
• Kennis van de specifieke problematiek en mogelijkheden van de cliënt
• Kennis van en inzicht in relevante methodieken
• Aspecten als: inlevingsvermogen, communiceren, initiatief nemen, assertiviteit, stressbestendigheid, doorzettingsvermogen

Zijn dit jouw kwaliteiten?
• Het bieden van aandacht van de beste kwaliteit is belangrijk voor je
• Je bent sociaalvaardig
• Je hebt affiniteit met onze client/gasten en zijn/hun welbevinden is leidend
• Het geven van (psycho-) sociale begeleiding aan cliënt en verlenen van individuele zorg
• Familie en/of mantelzorgers en vrijwilligers zie je als samenwerkingspartner
• Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
• Je bent initiatiefrijk, creatief en denkt zowel vernieuwend als in kansen
• Je kunt werken buiten/zonder vaste patronen, bent niet te gestructureerd.
• Je hebt een groot probleemoplossend vermogen en durft buiten de kaders te denken
• Je bent stressbestendig en hebt een groot improvisatievermogen
• Je bent flexibel en kent geen 9 tot 5 mentaliteit
• Je bent digitaal ingesteld en kunt overweg met de des betreffende programma’s/app’s
• Je bent een gedreven collega met veel verantwoordelijkheidsgevoel en met passie voor de zorg aan cliënten en diens naasten
• Je kunt je snel aanpassen aan een nieuwe omgeving.
• Verder heb je binding met de regio waar cliënten van In Harmony wonen
• Je ziet samenwerken in verschillende teams( collega’s, vrijwilligers en andere professionals) als een mooie uitdaging, maar je kunt ook uitstekend zelfstandig werken.
• Je bent in het bezit van rijbewijs B en eigen vervoer. Je verzorgt naast individueel vervoer ook Groepsvervoer in een eigen rolstoelbus..
• Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste. Dit dient te geschieden binnen 4 weken na indiensttreding

“Onderscheidend, vernieuwend en grensoverschrijdend denken is ons motto, waarbij wij aansluiten op de vraag cq de behoefte van de cliënt en/of mantelzorger”.

Wat bieden wij jou?
• De kans om te werken binnen een jonge en dynamische organisatie
• Zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inbreng
• Een contract voor bepaalde tijd, van 24 uur. 0-uren contract is ook mogelijk.
• Werktijden onregelmatig conform rooster
• Voor de functie passend salaris in FWG 30 of 35, afhankelijk van genoten opleiding en werkervaring.

Kijk gerust op onze website www.inharmonyonline.nl

Wil je eerst nog een paar vragen stellen?
Neem gerust contact op met Edith Magermans (06 21661414) of Charlotte Dobbelstein (06 12204650).

Informatie sollicitatieprocedure:
Heeft deze vacature je interesse gewekt, dan nodigen wij je uit te reageren.
We ontvangen je CV en motivatie graag in de inbox van contact@inharmonyonline.nl