Maastricht UMC+ zoekt een
Operationeel inkoper
Dienstverband
28 - 36 uur per week
Opleidingsniveau
MBO niveau 4Standplaats
MaastrichtWerkvelden
Universitair Medische CentraBen jij een nauwkeurige en stressbestendige professional die snel kan schakelen? Houdt je van afwisseling en nauw samenwerken met collega’s en leveranciers? Heb je affiniteit met inkoopprocessen en voel jij je thuis in een dynamische zorgomgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Binnen het MUMC+ speelt de afdeling Inkoop, een centrale, coördinerende, adviserende, en uitvoerende rol op het gebied van inkoop en (Europese) aanbestedingen. In deze dynamische functie als operationeel inkoper ben jij verantwoordelijk voor het uitvoeren, bewaken en opvolgen van het gehele bestelproces van goederen en diensten die essentieel zijn voor de continuïteit van de zorg. Je onderhoudt nauw contact met leveranciers en interne afdelingen.
Wat ga je doen?
Operationele inkoop:
- Beheer je de artikel- en leveranciersdata in onze systemen (stambeheer), essentieel voor een soepele bedrijfsvoering;
- Onderhoud je contact met zowel interne klanten als leveranciers over bestellingen, voortgang en leveringen;
- In een dynamische markt met dagelijks wisselende prijzen houd jij de administratie strak georganiseerd;
- Draag je actief bij aan het bewaken van de leverbetrouwbaarheid en de nazorg bij eventuele issues;
Ondersteuning (senior) inkopers:
- Het verzamelen van informatie voor het opstellen van offerteaanvragen en het aanvragen van offertes (tot 50.000 euro). Je hebt een externe procuratiebevoegdheid tot 20.000 euro.
- Verzamelen en controleren van benodigde gegevens voor aanbestedingen;
- Het signaleren en oplossen van facturatie- en leveringsverschillen.
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor operationele vragen;
- Bijdragen aan procesoptimalisatie binnen de organisatie.
Compliance & administratie:
- Up-to-date houden van interne processen en procedures rondom operationele inkoop
Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Binnen het Servicebedrijf Finance & Accounting bestaan de volgende afdelingen: Verkoop, Contractering en Zorgadministratie, Financieel Administratief Service Centrum, Administratieve Organisatie en Interne Controle, Inkoop, Bureau Patiëntenregistratie en Digitalisering & Archivering.
De afdeling Inkoop is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toepassing van het inkoopbeleid, alsmede de realisatie van alle inkoopbehoeften van het MUMC+. Hierbij worden de principes van integraal management; contract- en leveranciersmanagement en de Europese richtlijn inzake aanbestedingen gehanteerd. Het inkooppakket behelst alle goederen, diensten en werken voor de primaire en ondersteunende processen. Het inkoopvolume op jaarbasis bedraagt gemiddeld 300 miljoen euro.
De afdeling inkoop bestaat uit 5 subteams, te weten: Operationele Inkoop team, Medisch Inkoop team, Facilitair Inkoopteam, ondersteunend team en contract- en leveranciersteam. Het betreft een afdeling met circa 30 medewerkers.
Wat vragen wij van jou?
Je bent nauwkeurig, klantgericht en weet altijd overzicht te houden. Je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken, werkt zelfstandig en communiceert helder.
Verder heb je:
- Minimaal een MBO+ werk- en denkniveau; bij voorkeur in een administratieve, juridische of financiële richting;
- Ervaring met operationele inkoop of een vergelijkbare administratieve functie is een pré;
- Kennis van inkoop- en ERP-systemen;
- Uitstekende administratieve vaardigheden en gevoel voor data-integriteit;
- Een proactieve werkhouding en verantwoordelijkheidsgevoel.
- Goede communicatieve vaardigheden en een echte teamspeler.
Voldoe jij aan de deze functie-eisen? Dan gaan wij voor jou!
Voor deze functie geldt dat je voor aanvang van het dienstverband een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moet kunnen overhandigen.
Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 4041,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief, vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.
Arbeidsovereenkomst
Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor gemiddeld 28 t/m 36 uur per week conform artikel 2.4.2 Cao umc, zijnde een tijdelijk contract vooruitlopend op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als bedoeld in lid 3 van artikel 2.3 Cao umc.
Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.
Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met Manager Inkoop, Yvette Op ‘t Root bereikbaar op 06 22 45 20 87 of via yvette.optroot@mumc.nl. Een dag meelopen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden!
Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.
De sollicitatiegesprekken zullen in week 22 of 23 worden gehouden.
Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 22 mei