Land van Horne zoekt een

Secretarieel ondersteuner cliëntenraad

Dienstverband

8 uur per week

Opleidingsniveau

MBO niveau 3

Standplaats

Weert

Werkvelden

Ouderenzorg
Land van Horne kent een structuur van medezeggenschap, waarbij voor ieder zorgcentrum en voor het cliënten thuis, lokale cliëntenraden zijn opgericht; in totaal 14. De lokale cliëntenraad (LCR) vertegenwoordigt de belangen van cliënten die wonen in de (woon)zorgcentra of cliënten woonachtig in de wijken. De leden van de LCR komen op voor het welzijn en de kwaliteit van zorg en leven voor deze doelgroep. Door middel van de LCR wordt inspraak en invloed geregeld, dichtbij de cliënten zelf. De LCR heeft taken en bevoegdheden conform de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ 2018) en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de zorgmanagers van de betreffende (woon)zorglocatie en/of het wijkteam. Naast de lokale cliëntenraden is er binnen onze stichting een centrale cliëntenraad (CCR) actief.

Inhoud van de functie
Als secretariële ondersteuner draag je, samen met één andere collega, zorg voor optimale ondersteuning op secretarieel en organisatorisch gebied voor meerdere lokale cliëntenraden. In deze functie heb je een zelfstandige en onafhankelijke positie binnen onze stichting, je bent geen lid van de cliëntenraad. Als secretariële ondersteuner werk je veel samen met de voorzitters van de raden, word je (functioneel) aangestuurd door de zorgmanagers en val je organisatorisch (hiërarchisch) onder de bestuurssecretaris.

Taken die hierbij horen zijn:
  • Verrichten van diverse secretariële en organisatorische werkzaamheden;
  • Agendabeheer en het maken en bewaken van afspraken;
  • Voorbereiden, verzorgen en notuleren van overlegvergaderingen van de diverse raden. Alsmede het bewaken van eventuele actiepunten die hieruit voortvloeien;
  • Verwerken van inkomende en uitgaande post en mailverkeer;
  • Bijdragen aan kwaliteit en deskundigheid van de cliëntenraden.

Wat wij vragen
  • Kennis en ervaring van secretariële werkzaamheden op MBO-niveau 3 is vereist;
  • Een relevante secretariële beroepsopleiding (MBO) heeft de voorkeur;
  • Goed kunnen luisteren, respect en inlevingsvermogen zijn jou op het lijf geschreven;
  • Daarnaast ben je proactief, je houdt van aanpakken en bent een ster in het aanbrengen van structuur en overzicht;
  • Je bent in staat om met vertrouwelijke informatie om te gaan;
  • Je bent meegaand en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste.

Wat wij je bieden
Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de intentie tot omzetting naar een vast dienstverband. De arbeidsduur bedraagt gemiddeld 8 uur per week. Je kunt je werkdagen flexibel inplannen, mede afhankelijk van de vergaderingen van de LCR en de agenda van het zorgmanagement. Hierdoor kan het incidenteel voorkomen dat er in de avonduren om jouw inzet wordt gevraagd. Het salaris wordt ontleend aan Functiegroep 30 en ligt tussen €2339,72 en €3013,60 bruto per maand op basis van 36 uur. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg.
Land van Horne kent hiernaast nog een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket, waaronder collectiviteitskortingen, FiscFree en vele opleidingsmogelijkheden (voor zowel persoonlijke als professionele ontwikkeling).

Interesse?
Denk je dat deze functie bij je past? Reageer dan via onze ‘solliciteer direct’ knop en dan drinken we graag een kop koffie met je. Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met Mieke Houben, bestuurssecretaris, via T 06-15 82 29 85. Zij verteld je graag meer over deze functie.