Zuyderland zoekt een

Teamleider Klantcontactcentrum

Dienstverband

32-36 uur

Opleidingsniveau

HBO

Standplaats

Sittard – Geleen Heerlen

Werkvelden

Ziekenhuizen

Zuyderland is op zoek naar een Teamleider Klantcontactcentrum voor 32-36 uur. Zoek jij een uitdagende functie waarbij je het Klantcontactcentrum leidt en verder ontwikkelt voor een toonaangevend ziekenhuis, lees dan snel verder!

Onze afdeling
Het Klantcontactcentrum van het Zuyderland wordt dé afdeling waar patiënten terecht kunnen voor het plannen van een afspraak, hulp bij het online dossier of stellen van een (digitale) vraag. Het KCC is de schakel tussen de patiënt en de verschillende afdelingen en heeft een belangrijke opdracht. De afgelopen periode is de pilot fase afgerond en zijn de eerste afdelingen aangesloten bij het KCC, de komende periode volgen alle andere afdelingen en groeit het KCC naar ± 25 FTE. Daarnaast wordt er fors ingezet op het verder digitaliseren van het contact, o.a. door de inzet van nieuwe kanalen en de ontwikkelingen van een online omgeving. Kortom een dynamische omgeving met veel ambitie en ontwikkelmogelijkheden!

Wat ga je doen? 

  • De teamleider geeft direct leiding aan de medewerkers van het KCC en beheert de diverse kanalen;
  • Binnen gestelde doelen (KPI’s) samen met het KCC team het ‘inkomende’ telefoonverkeer (inbound calls) evenals online vragen van patiënten afhandelen;
  • Anticiperen en handelen op gebeurtenissen die de bereikbaarheid kunnen beïnvloeden en derhalve impact hebben op het telefoon- & onlineverkeer;
  • Signaalrol bij afwijkende patronen in bel- en/of onlinegedrag van patiënten;
  • Dagelijks leiden, begeleiden, coachen en stimuleren van ± 20+ medewerkers klant contactcentrum;
  • Uitvoeren van het personeelsbeleid, zoals ziekteverzuimbegeleiding en het voeren van jaargesprekken;
  • Verantwoordelijk voor en uitvoeren van frequente rapportage van de KPI’s;
  • Verantwoordelijk voor de planning & bezetting van het Klantcontactcentrum;
  • Ontwikkelen en voorzitten van meetings en overleg met verschillende afdelingen;
  • Zorgdragen voor controle op kwaliteit van de telefoongesprekken en het up to date houden van de telefoonscripts;
  • Deelname aan diverse overleggen voor een goede afstemming en samenwerking met de zorg- en ondersteunende afdelingen.

Wie zoeken wij?
Het KCC is een afdeling in ontwikkeling. Wij zijn daarom op zoek een kandidaat met een afgeronde HBO opleiding aangevuld met 3-5 jaar werkervaring als leidinggevende / verantwoordelijke van een team. Je hebt ruime ervaring in werken in een Klantcontactcentrum en daarnaast ben je bekend met werken in een omgeving waarin veranderingen en het oppakken van nieuwe werkwijzen aan orde van de dag zijn. Heb je daarnaast ook nog affiniteit en kennis van de zorg, dan is dat natuurlijk een pré.

Je bent zelfstandig en proactief met een accurate en gestructureerde werkhouding. In deze functie kun je je klantgerichte vaardigheden kwijt, samen met je cijfermatig inzicht. Je bent in staat anderen te overtuigen, bent flexibel en weet je ideeën helder over te brengen. Daarnaast ben je een goede verbinder en zoek je de samenwerking met andere afdelingen.

Wat bieden wij?

  • Een dienstverband voor de duur van 2 jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij gebleken geschiktheid.
  • De arbeidsduur bedraagt gemiddeld 32-36 uur per week.
  • Het salaris is overeenkomstig FWG functiegroep 50.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Ziekenhuizen.

Interesse? 
Voor meer informatie kun je contact opnemen met dhr J. Schutte, RVE manager.
Email: j.schutte@zuyderland.nl | Telefoon managementassistent: 0884596470.

Over Zuyderland Medisch Centrum
Iedere dag wordt in het topklinische opleidingsziekenhuis, gevestigd op twee hoofdlocaties in Zuid-Limburg (Sittard-Geleen en Heerlen), op hoog niveau excellente en innovatieve patiëntenzorg geleverd.

Aanvullende informatie
Het online screenen, bijvoorbeeld via zoekmachines en social networks kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Voor de meeste functies binnen Zuyderland wordt een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) gevraagd. Voorafgaande aan een indiensttreding zal hierover nadere informatie worden verstrekt.

Zijn er binnen Zuyderland op dit moment voorrangskandidaten die in aanmerking komen voor deze functie, dan hebben zij conform het Doorlopend Sociaal Plan voorrang boven andere interne en/of externe kandidaten.