SJG Weert zoekt een

Teammanager Planning & Zorgcontrol m/v

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO, WO

Standplaats

Weert

Werkvelden

Ziekenhuizen

Binnen het St. Jans Gasthuis Weert (SJG) ontstaat een vacature voor:

                              Teammanager Planning & Zorgcontrol
                                                   36 uur per week

Wil jij van toegevoegde waarde zijn in het veranderingsproces waarin het SJG zich momenteel bevindt? Het ziekenhuis staat aan de vooravond van een groot en ingrijpend nieuw- en verbouwtraject. Ben je daarnaast op zoek naar een nieuwe carrièrestap of een stuk verbreding van je huidige functie? SJG biedt jou een brede uitdagende leidinggevende functie in een dynamisch en complex regionaal netwerkziekenhuis, de grootste werkgever van Weert.

Het team financiën
De afdeling financiën van het SJG (circa 20 medewerkers) wordt aangestuurd door de Manager Financiën en bestaat verder uit de afdelingen Planning & Zorgcontrol (inclusief zorgverkoop), Financiële Administratie (inclusief salarisadministratie) en Administratieve organisatie / interne controle.

De functie
Als Teammanager Planning & Zorgcontrol is het jouw uitdaging om zorg te dragen voor een optimale dienstverlening van je afdeling, door middel van een efficiënt en effectief werkende bedrijfsvoering en planning & control cyclus die geborgd is in de organisatie. Daarnaast neem je deel aan de onderhandelingen met zorgverzekeraars en ben je verantwoordelijk voor de zorgadministratie. Hiervoor geef je dagelijks leiding aan de ongeveer 7 medewerkers, bestaande uit accountmanagers Planning & Control, DBC consulenten en medewerkers medische codering. Jij zorgt voor de optimale inzet van je personeel in een goed werkklimaat waarin iedereen doelmatig en met plezier kan functioneren. Daarbij blijf je in gesprek met je medewerkers over hun functioneren en hun ideeën en maak je bespreekbaar wat men nodig heeft.

Daarnaast zorg je voor het actueel houden van ons beleid. Je signaleert hiervoor tijdig actuele ontwikkelingen en belegt vervolgens dat relevante onderwerpen verwerkt worden in beleidsvoorstellen die bijdragen aan het verwezenlijken van de organisatiedoelen. Daarbij adviseer je gevraagd en ongevraagd over het strategisch beleid en het ontwikkelen van tactisch beleid. Door jouw expertise is de inrichting van de planning & control cyclus en de zorgadministratie in lijn met de koers van de organisatie en de vigerende wetgeving. Daarbij draag jij zorg voor de realisatie van het jaarplan, controle op de budgetten teneinde overschrijding te voorkomen en de tijdige en correcte aanlevering van de gevraagde managementinformatie volgens de planning & control cyclus. Daardoor heeft de Raad van Bestuur en het management adequate en betrouwbare stuurinformatie in handen voor de bedrijfsvoering, met effectief uitgewerkte marktvisie, business- en bedrijfsdoelstellingen en onderbouwde plannen. Je ontvangt hiërarchisch leiding van de Manager Financiën.

Wat vragen we?
• Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding op bedrijfseconomisch gebied;
• Daarnaast heb je meerdere jaren ervaring in het vakgebied en bij voorkeur in een managementfunctie;
• Je geeft leiding op een coachende wijze;
• Je hebt kennis van de planning- en control cyclus, organisatie- en informatieprocessen, financiering in de gezondheidszorg en financiële besturingsmethoden;
• Ook heb je kennis van de DBC systematiek en zorgadministratie;
• Je toont eigenaarschap en neemt verantwoordelijkheid;
• Je beschikt over onderhandelingsvaardigheden, t.b.v. onder andere gesprekken met zorgverzekeraars;
• Je bent op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied en in staat deze toe kunnen passen in de praktijk;
• Je hebt analytisch vermogen, goede sociale en communicatieve vaardigheden, zelfstandigheid en organisatiesensitiviteit. Daarnaast beschik je over geduld, doorzettingsvermogen, gevoel voor systematiek, integriteit en representativiteit;
• Je bent resultaatgericht en gericht op samenwerking (verbinden) binnen je eigen team alsmede daarbuiten. Je toont initiatief en neemt verantwoordelijkheid;
• Je kunt goed plannen en organiseren, coördineren en geeft en ontvangt gemakkelijk feedback.

Wat bieden we?
Je komt te werken in een brede uitdagende Control functie in een regionaal aansprekend netwerk ziekenhuis in verandering (transitie), wat aan de vooravond staat van en ingrijpend nieuw- en verbouwtraject.
De cao ziekenhuizen is van toepassing. Dit betekent dat je recht hebt op een eindejaarsuitkering en een vakantietoeslag van 8,33%. Verder bieden we je een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden en kijken we graag met je mee hoe je je verder kunt ontwikkelen. Persoonlijk contact, korte lijnen en een informele sfeer kenmerken onze manier van werken.
Deze functie is ingedeeld in FWG 65 afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van een fulltime werkweek (36 uur).

N.B.: Bij aanvang van de werkzaamheden dient men te beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag Natuurlijke Personen en de originele VOG te kunnen overleggen.

Hoe kun je solliciteren?
De werving- en selectieprocedure voor deze functie wordt uitgevoerd door Alterim. Contactpersoon is Arthur Torn, Sectormanager Zorg bij Alterim.

Interesse? Solliciteren kan via de Alterim website www.alterim.nl. Voor aanvullende vragen over de vacature kun je contact opnemen met Alterim via 033-450 71 60 of backoffice@alterim.nl.

De gesprekken bij het SJG zullen in de maand september plaatsvinden. We streven ernaar om de procedure voor eind september af te ronden.

Sluitingsdatum reacties: 25 augustus 2019!