Maastricht UMC+ zoekt een

Functioneel beheerder P&O

Dienstverband

32 - 36 uur per week

Opleidingsniveau

HBO+

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Universitair Medische Centra
Wat ga je doen?
Spreekt de functionele kant van de P&O-processen jou aan en ben jij communicatief, dienstverlenend en handig met (P&O) systemen? Lees dan snel verder, want wij zoeken bij P&O een functioneel beheerder die ervoor zorgt dat de (HR) systemen optimaal en zo efficiënt mogelijk functioneren.

Als Functioneel Beheerder AFAS ben jij de schakel tussen de gebruikersorganisatie en de technische kant van onze informatievoorziening. Je zorgt ervoor dat onze AFAS-applicatie optimaal aansluit bij de behoeften van de organisatie en draagt bij aan het continu verbeteren van onze bedrijfsprocessen.

Binnen het MUMC+ gebruiken we AFAS ter ondersteuning voor onze P&O-processen zoals bijvoorbeeld beheer van de organisatiestructuur en het functiegebouw, van personele gegevens, voor salarisverwerking en als zelfservice portaal voor medewerker en leidinggevende (Mijn P&O Plein). Ook ondersteunen wij verzuimbegeleiding digitaal (WvP) en verwerken wij het proces t.b.v. declaraties. Verder gebruiken wij het pakket OWS voor de registratie en planning te werken uren en voor verlof als bronsysteem, Topdesk als portaal voor de vraagafhandeling en als kennisbank, Coach2go voor de onboarding van nieuwe medewerkers en Recruitee vanuit werving en selectie.

In de afgelopen periode zijn veel administratieve P&O-, verzuim- en payrollprocessen gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Ook de komende jaren staan in het teken van doorontwikkeling van processen rondom de medewerker alsmede de administratieve organisatie.

Wat ga je doen?
  • Ontwerp en advies: Je inventariseert informatiebehoeften en vertaalt deze naar functionele specificaties. Je adviseert over de impact van wijzigingen op processen, kosten en tijdlijnen.
  • Testen: Je stelt testplannen op en begeleidt acceptatietesten om ervoor te zorgen dat nieuwe of aangepaste functionaliteiten voldoen aan de gestelde eisen.
  • Implementeren: Je draagt bij aan implementatieplannen, begeleidt de uitrol van wijzigingen en evalueert de resultaten om continue verbetering te waarborgen.
  • Onderhouden: Je analyseert en lost incidenten op, beheert gebruikersrechten en zorgt voor een stabiele werking van de applicatie.
  • Beheren: Je beheert wijzigingsverzoeken, stelt impactanalyses op en prioriteert deze in overleg met stakeholders. Met name het beheer van functies, rollen en autorisaties en koppelingen met andere systemen valt binnen je aandachtsgebied.
  • Informeren en opleiden: Je verzorgt trainingen, stelt gebruikershandleidingen op en ondersteunt key-users bij het gebruik van de applicatie.
  • Procesverbetering: Je signaleert verbetermogelijkheden en adviseert over optimalisaties in werkwijzen en processen.
  • Leveranciersmanagement: Je fungeert als intermediair tussen gebruikers en interne of externe leveranciers van softwarepakketten.
  • Projecten: Je neemt deel aan project- en werkgroepen en levert specialistische ondersteuning binnen projecten en kunt kleine projecten ook leiden.

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Binnen het servicebedrijf P&O werken zo’n 120 medewerkers. Binnen Maastricht umc+ werken 6590 medewerkers in loondienst. Samen met 3500 externen, leveranciers en studenten realiseren zij onze visie Gezond Leven.

Het servicebedrijf Personeel & Organisatie kent diverse teams waaronder o.a. het servicecentrum (Frontoffice, Backoffice, Salarisadministratie, staf (o.a. HR analytics) en control (functioneel beheer)), het team Talentplus (loopbaanontwikkeling, team- en leiderschapsontwikkeling, recruitment en talentflex), team P&O Advies en team arbo.

Binnen het team Control werken naast de functioneel beheerders AFAS ook enkele OWS functioneel beheerders. Het team gaan we verder integreren zodat we naast een kernproces ook kennis hebben van andere processen en er kennisborging plaatsvindt. We werken servicegericht en streven een hoog kwaliteitsniveau na. Jij gaat ook deel uit maken van dit team en je werkt nauw samen met je andere collega’s uit team control en andere teams binnen het servicebedrijf P&O, waaronder de afdeling Arbo, P&O adviseurs en – consulenten, en beheerteams binnen MIT.

Wat vragen wij van jou?
Je hebt een aantoonbaar HBO+ werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van ICT, informatiemanagement of een vergelijkbaar vakgebied of bent bezig met het behalen hiervan. Je hebt kennis- en ervaring in ERP-, HRM processen, en ervaring met het beheren, integreren en inrichtingen van Cloud-dienstverlening. Bij voorkeur ook goede kennis van AFAS. Expliciete kennis van het bouwen en onderhouden van koppelingen/connectoren is een pre. Je bent verder bekend met de technische standaarden binnen het ICT-werkveld (BISL…etc).

Je hebt een sterk analytisch en je hebt het vermogen om complexe informatie te vertalen naar praktische oplossingen. Je hebt een proactieve houding en het vermogen om zelfstandig te werken binnen gestelde kaders. Daarnaast ben je communicatief en organiserend sterk en kun je goed samenwerken in een team maar ook heb je het vermogen om effectief te kunnen samenwerken met de diverse stakehoulders. Verder is het belangrijk dat je je staande kunt houden in een complexe en een dynamische omgeving.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.765,- en maximaal € 5.160,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief, vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een arbeidsovereenkomst van 1 jaar voor gemiddeld 32-36 uur per week conform artikel 2.4.2 Cao umc, zijnde een tijdelijk contract vooruitlopend op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als bedoeld in lid 3 van artikel 2.3 Cao umc.

Wat bieden wij
Excellent werkgeverschap met extra aandacht voor behoud van medewerkers. Dit laten we in alle P&O-activiteiten tot uiting komen!

Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met projectleider digitalisering, Marleen van Vuren bereikbaar op 043-3875403 of via marleen.van.vuren@mumc.nl of met manager bedrijfsvoering P&O, Linda van Teijlingen op 06-12081545, linda.van.teijlingen@mumc.nl.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 35 worden gehouden.

Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 14 augustus.

Wij werven onze kandidaten zelf en werken niet samen met externe bureaus voor deze vacature.