Maastricht UMC+ zoekt een

P&O Adviseur Vrouw Moeder Kind Centrum en Centrum voor Bewegen

Dienstverband

36 uur per week

Opleidingsniveau

WO

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Universitair Medische Centra
Wat ga je doen?
Ben jij een gedreven P&O adviseur, die organisaties helpt om het meeste uit hun medewerkers te halen? Zoek jij een dynamische werkomgeving waar je jouw adviesvaardigheden kunt inzetten om de organisatie en het personeelsbeleid te versterken en de ontwikkeling van medewerkers te ondersteunen? Dan hebben wij de perfecte uitdaging voor jou!

Het Maastricht UMC+ is georganiseerd in 8 centra voor patiëntenzorg, 6 expertise-eenheden en 8 servicebedrijven, die allemaal bijdragen aan de behandeling en ervaring van onze patiënten. Alle organisatie-eenheden worden aangestuurd door directies en hun afdelingen door leidinggevenden. Zij hebben allemaal een P&O adviseur als sparringpartner, die adviseert over “Personeelsbeleid & Organisatieontwikkeling” en helpt bij de vertaling van de strategische HR-thema’s naar de context van de organisatie-eenheid. Huidige thema’s zijn boeien en binden van medewerkers, arbeidsmarkt, strategische personeelsplanning, flexibele inzet, preventie, vitaliteit en leiderschap.

Je bent een generalist in het HR-vakgebied en vervult alle voorkomende tactische HR-taken binnen het volledige P&O proces op het gebied van in-, door- en uitstroom, performance management en ontwikkeling, arbeidsvoorwaarden, ziekte en verzuim, arbeidsrecht & beleid, diversiteit & inclusie, organisatieontwikkeling en medewerkerstevredenheid.

Je adviseert bij complexe (personele) casuïstiek en geeft functioneel leiding aan de personeelsconsulent van de expertise-eenheden waarmee je samenwerkt.

Bij de invulling van je dagelijkse werkzaamheden, maak je gebruik van de kennis en kunde van het totale team, dus ook van de collega’s werkzaam voor de andere organisatie-eenheden. Het regulier overleg met de P&O adviseurs heeft tot doel de advisering te uniformeren en te komen tot een eenduidige implementatie van HR-beleid.

Je levert een bijdrage aan het ziekenhuisbrede HR-beleid, projecten en de organisatieontwikkeling, door de rol van projectleider te vervullen, dan wel een actieve bijdrage te leveren aan een project. Daarbij werk je samen met de experts en consultants van het servicebedrijf P&O.

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Als Maastricht UMC+ hebben we onze ambities helder! Het realiseren van onze strategie “Gezond leven 2025”. We staan hierbij voor een aantal pittige uitdagingen, zoals de krapte op de arbeidsmarkt, boeien en binden van onze medewerkers en het klaarstomen van de organisatie voor meerdere generaties. Een cultuur van samenwerken en verbinden, waarbij de patiënt en onze medewerkers centraal staan, is onze belangrijkste kritische succesfactor om onze strategie te realiseren.

Bij Maastricht UMC+ werken 7.000 medewerkers in loondienst. Samen met 3500 externen, leveranciers en studenten realiseren zij onze visie “Gezond Leven”.

Het servicebedrijf P&O bestaat uit vijf teams, waar in totaal zo’n 120 HR-professionals werkzaam zijn, te weten de teams Advies, Arbo, Bedrijfsvoering, Consultants en Talent+. Als P&O adviseur maak je deel uit van het team Advies. Dit team bestaat uit 12 P&O adviseurs en 21 personeelsconsulenten. Samen rapporteren zij aan de manager Advies, die het team faciliteert en de schakel is naar het managementteam van het servicebedrijf P&O. Vanuit dit team werk je vanuit het centrale servicebedrijf P&O voor één of meerdere organisatie-eenheden van het ziekenhuis. Je levert samen met je collega’s een bijdrage aan diverse P&O thema’s en projecten. Actuele thema’s zijn o.a. leiderschapsontwikkeling, strategische personeelsplanning, regie op verzuim en de centralisatie van de P&O administratie.

De P&O adviseur die we nu zoeken, wordt toegewezen aan meerdere Centra voor patiëntenzorg, namelijk het Vrouw Moeder en Kind Centrum en het Centrum voor Bewegen.

Wat vragen wij van jou?
Wij zijn op zoek naar een P&O adviseur die beschikt over:
  • een afgeronde WO-opleiding in de richting van HRM, veranderkunde, bedrijfskunde of organisatiewetenschappen
  • ervaring als HR business partner om op tactisch en strategisch niveau met verschillende belangen en stakeholders om te gaan en toegankelijke en energieke gespreks- en sparringpartner te zijn voor directie, het management en (P&O) collega’s. Je bent positief kritisch, proactief (een ‘zelfstarter’) en denkt in het belang van zowel jouw interne klant als het grotere geheel van de organisatie
  • een stevige, empathische persoonlijkheid met overtuigings- en daadkracht. Je hebt passie voor mens en organisatie en een duidelijke visie op P&O. Jij verbindt jouw visie met de visie van de organisatie en draagt deze uit. Je krijgt mensen in beweging, overwint weerstand en weet te verbinden. Je hebt gevoel voor verhoudingen en samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, zowel binnen de afdeling als met stakeholders in de organisatie
  • een aantoonbaar planmatige, doelgerichte en resultaatgerichte aanpak. Je kunt op het juiste moment uitzoomen en het bredere plaatje bekijken
  • de competentie om gedegen analyses te maken en deze te vertalen naar korte, bondige en bruikbare adviezen waarbij je laat zien “outside the box” te kunnen denken

Voor deze functie geldt dat je voor aanvang van het dienstverband een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moet kunnen overhandigen.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 4.818,- en maximaal € 6.594,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst met als startdatum 1 oktober 2025 voor de duur van 6 maanden in verband met een zwangerschapsvervanging. De arbeidsovereenkomst is voor 36 uur per week conform artikel 2.4.3 van de Cao umc.

In onderling overleg spreken we graag aan de voor- en achterkant van deze 6 maanden voor een korte overdrachtsperiode af met de collega die jij gaat vervangen zodat jij ingewerkt aan de slag kunt.

Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met Nienke Bulstra bereikbaar op 06-31452037 of via nienke.bulstra@mumc.nl.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.

Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 4 juli.

Wij werven onze kandidaten zelf en werken niet samen met externe bureaus voor deze vacature.