Maastricht UMC+ zoekt een

Programmamanager Academie voor Zelfzorg

Dienstverband

32 uur per week

Opleidingsniveau

HBO+

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Universitair Medische Centra
Wat ga je doen?
De Academie voor Zelfzorg is een initiatief van 18 samenwerkende organisaties in Zuid-Limburg, verspreid over drie regio’s (Maastricht-Heuvelland, Oostelijke Mijnstreek en Westelijke Mijnstreek). De Academie zet zich in voor een gelijkwaardige samenwerking tussen zorgvragers, mantelzorgers en (zorg)professionals, met als doel de zelfredzaamheid, het welzijn en de kwaliteit van zorg te versterken. Met een focus op proactieve ondersteuning door de gehele zorgketen en een stevige verbinding met welzijn, wordt gewerkt aan een duurzame aanpak die lokale en regionaal impact heeft. Voor het realiseren van deze Academie voor Zelfzorg in Zuid-Limburg is een zogenaamd IZA-transformatieplan opgesteld.

Als Programmamanager ben je verantwoordelijk voor de verbreding, opschaling en implementatie van de Academie voor Zelfzorg in Zuid-Limburg zoals beschreven in het IZA transformatieplan. Je hebt de leiding over het programma, waarbinnen je zowel op strategisch als tactisch niveau het voortouw neemt. Je bent een bruggenbouwer tussen de sub-regionale ontwikkelingen van de Academie en hebt daartoe regelmatig overleg met de verschillende projectleiders van de deelnemende instellingen in de sub-regio’s, die op hun beurt verantwoordelijk zijn voor de uitvoering binnen de eigen (sub-regionale) instelling. Je brengt structuur aan, verbindt stakeholders en fungeert als aanjager om de vastgestelde doelen te behalen.

Met jouw helikopterview overzie je alle processen, stuur je op de vastgestelde KPI’s en draag je verantwoordelijkheid voor het behalen van de KPI’s en het opstellen van de voortgangsrapportages. Hierbij zoek je actief de samenwerking met verschillende andere regionale transformatieplannen om voor de Academie voor Zelfzorg de transformatie duurzaam te laten slagen, en te borgen. Je wordt hierbij ondersteund door een klein programmateam met o.a. financiële expertise en administratieve ondersteuning.

Je bent communicatief sterk en hebt de vaardigheid om effectief te schakelen met bestuurders, projectleiders, burgerparticipatie en zorgverzekeraars.

Verantwoordelijkheden:
  • Je draagt zorg voor een goede (proces) inrichting en bewaakt de samenhang;
  • Je stuurt projectleiders aan op inhoud en je fungeert als eerste aanspreekpunt;
  • Je bewaakt de inhoudelijke voortgang en het budget en rapporteert richting stuurgroep;
  • Je draagt zorg voor goede communicatie en afstemming met stuur- project- en werkgroepen
  • Je verbindt de verschillende - bij het transformatieplan - betrokken stakeholders, waaronder zorgverzekeraars, bestuurders, en projectleiders;
  • Je zorgt voor actieve samenwerking en afstemming met andere transformatieplannen in de regio en volgt relevante landelijke ontwikkelingen;
  • Je draagt zorg voor tijdige en afgestemde projectrapportages, waaronder financiële rapportages.

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Je werkt vanuit de afdeling Management & Staf van de Expertise-eenheid Transmurale en Paramedische Zog (TPZ) en stuurt van hieruit het projectteam aan. Dit bestaat uit enkele collega’s t.b.v. finance, communicatie en secretariële ondersteuning. Ook stuur je de projectleiders op inhoud aan die werkzaam zijn bij de bij het project betrokken instellingen. Je legt periodiek verantwoording af aan de stuurgroep van het transformatieplan.

Wat vragen wij van jou?
  • Je beschikt over een HBO+ / WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare meerjarige ervaring als programma- of projectmanager. Bij voorkeur beschik je over ervaring in de zorg- of welzijnssector;
  • Je hebt oog voor politieke-bestuurlijke verhoudingen en belangen, bent overtuigend en kunt individuen en teams inspireren en motiveren.
  • Je bent analytisch sterk en werkt planmatig en resultaatgericht;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden zowel in woord als geschrift;
  • Je hebt ruime ervaring met programmatisch budgetbeheer en financiële verantwoording.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 5.847,- en maximaal € 7.424,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Dit salaris is exclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar voor gemiddeld 32 uur per week conform artikel 2.4.2 van de Cao umc. Daarna volgt mogelijk een verlening van de tijdelijke arbeidsovereenkomst tot en met 31 december 2027, afhankelijk van de goedkeuring van het Transformatieplan door de zorgverzekeraars.

Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie mag je contact opnemen met Maurice Pluijmakers, Bedrijfskundig Manager van expertise-eenheid Transmurale en Paramedische Zorg, bereikbaar op telefoonnummer: 06-12 33 70 08 of via maurice.pluijmakers@mumc.nl.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.

Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 30 juni.

De sollicitatiegesprekken zullen in de eerste helft van juli worden gehouden.

De Academie voor Zelfzorg wordt vormgegeven in nauwe samenwerking met externe (keten)partners zoals huisartsenkoepel, WLZ-instellingen, instellingen voor revalidatiezorg en thuiszorginstellingen. In dit kader zullen Envida en Maastricht University bij de sollicitatieprocedure betrokken zijn. Jouw persoonsgegevens zullen dan ook met medewerkers van genoemde organisaties worden gedeeld.

Wij werven onze kandidaten zelf en werken niet samen met externe bureaus voor deze vacature.