Maastricht UMC+ zoekt een

Team/projectleider veilig en gezond werken

Dienstverband

30 - 36 uur per week

Opleidingsniveau

WO

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Universitair Medische Centra
Wat ga je doen?
Je draagt bij aan een veilige- en gezonde werkomgeving binnen een complexe zorgorganisatie!

Als Teamleider Veilig- en gezond werken geef je hiërarchisch leiding aan een team van gedreven Arbo-kerndeskundigen (HVK’ers, AH’ers en A&O’ers). Samen met hen werk je aan gezonde en veilige arbeidsomstandigheden voor alle medewerkers van het Maastricht UMC+ (MUMC+)

Jouw focus ligt op het uitvoeren en aansturen van projecten, waarbij de inhoudelijke kennis hoofdzakelijk bij de kerndeskundigen ligt. Jij zorgt ervoor dat zij binnen de tactische kaders optimaal hun werk kunnen doen. Je bewaakt de voortgang, zorgt voor structuur en overzicht en helpt de kerndeskundigen om de juiste stakeholders te betrekken en draagvlak te creëren. Voorbeelden van werkzaamheden/projecten zijn onder andere:
  • Het inbedden van preventiemedewerkers binnen de organisatie
  • Het uitrollen van de RI&E en de sturing op de opvolging van de plannen van aanpak
  • Het optimaliseren van incidentmeldingen en het maken van de vertaalslag om incidenten te voorkomen
  • Het op een goede manier inregelen van de werkzaamheden op gebied van infectieziekten, vaccinaties en het opvolgen van prik-, snij- en bijtincidenten
  • Het opstellen van een plan van aanpak voor de uitvoering van PAGO’s en PMO

Jouw uitdagingen:
  • Bewaken en prioriteren: je houdt de voortgang van diverse Arbo-projecten scherp in de gaten en stelt de juiste prioriteiten zodat tijdig en volgens planning projecten worden afgerond.
  • Adviseren: je adviseert gevraagd maar zeker ook ongevraagd over de aanpak van de werkzaamheden, waarbij je rekening houdt met de complexiteit van een academisch ziekenhuis.
  • Initiatief en zelfstandigheid: het is van groot belang dat je proactief bent en zelfstandig kunt werken. Van jou wordt verwacht dat je zelf met voorstellen komt waarbij je meerder scenario’s hebt doordacht en jouw advies kunt beargumenteren en verdedigen.
  • Samenwerking stimuleren: Je bent een kei in het bevorderen van de samenwerking binnen het team en zorgt ervoor dat de expertise van de kerndeskundigen optimaal wordt benut. Tevens beschik je over uitstekende netwerkvaardigheden waardoor je de juiste mensen met elkaar kunt verbinden om projecten succesvol te realiseren.
  • Besluitvorming faciliteren: je zorgt ervoor dat beslissingen in overleg en met respect voor ieders expertise worden genomen, terwijl de projecten gestroomlijnd verlopen.
  • Toekomstvisie ontwikkelen: samen met de teamleider Welzijn en Verzuim, de coördinator vertrouwensloket en de manager Arbo werk je aan een lange termijnvisie om de afdeling Arbo toekomstbestendig te maken.

Nieuwgierig geworden? Bekijk dan vooral ook de verhalen van Kerndeskundigen Bas en Jorma!

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Werken in het MUMC+ draait om zorg. En dat betekent ook zorg voor onze eigen mensen. Bij de afdeling Arbo geloven wij dat vitale medewerkers met plezier naar hun werk komen en ook weer gezond naar huis gaan. Daarom richten wij ons op het creëren van een veilige werkomgeving waar ook aandacht is voor de psychosociale arbeidsbelasting. Samen met het team van de interne afdeling Arbo werken wij aan duurzame inzetbaarheid van al onze medewerkers. In een groeiende afdeling die volop in ontwikkeling is, gaan wij voor een veilige- en gezonde werkomgeving.

De afdeling Arbo bestaat uit 2 pijlers: de pijler Kerndeskundigen en de pijler Welzijn en Verzuim . Daarnaast is het vertrouwensloket gericht op sociale veiligheid gepositioneerd binnen de afdeling.

Je rapporteert rechtstreeks aan de Manager Arbo. Je krijgt alle ondersteuning die je nodig hebt om zelf te kunnen floreren in jouw functie!

Wat vragen wij van jou?
  • Je hebt een universitair werk- en denkniveau
  • Kennis van de arbowetgeving en arbeidsomstandigheden is gewenst maar geen vereiste
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring als leidinggevende
  • Je hebt aantoonbare successen behaald in het implementeren van complexe projecten binnen grote zorgorganisaties en bij voorkeur ziekenhuizen.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk en je weet op verschillende niveaus in de organisatie effectief te overtuigen en draagvlak te creëren. Daarvoor neem je een behoorlijke portie politieke sensitiviteit mee.
  • Je beschikt over uitstekende netwerkvaardigheden.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen van expertiseteams. Als leidinggevende ben je vanuit intrinsieke motivatie steunend en faciliterend.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal €4.818,- en maximaal €6.594,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief, vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een arbeidsovereenkomst van 1 jaar voor gemiddeld 30-36 uur per week conform artikel 2.4.2 Cao umc, zijnde een tijdelijk contract vooruitlopend op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als bedoeld in lid 3 van artikel 2.3 Cao umc.

Thuiswerken is in overleg mogelijk.

Er wordt verwacht dat je, indien de situatie er om vraagt, incidenteel ook werk verricht tijdens in de avond- en weekenduren.

Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met Nick Smeets, manager Arbo, bereikbaar via nick.smeets@mumc.nl . Een dag meelopen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden!

Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 2 en 4 september.
Het sollicitatieproces ziet er als volgt uit:
  • Op 2 september vindt het eerste sollicitatiegesprek plaats met de eerste commissie. Bij een positief advies word je uitgenodigd voor de 2e ronde.
  • De 2e ronde bestaat uit een sollicitatiegesprek en vindt plaats op 4 september.
  • Indien na 2 gesprekken een positief advies wordt gegeven vindt nog een assessment plaats bij Iscreen (locatie Rosmalen). Hierbij wordt getoetst op: wetenschappelijk werk- en denkniveau, beheersing Nederlandse taal, Organisatorische vaardigheden en een persoonlijkheidstest.

Na succesvol afronden van het assessment word je uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek.

Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 29 augustus om 12.00 uur.

Wij werven onze kandidaten zelf en werken niet samen met externe bureaus voor deze vacature.