Mondriaan zoekt een
Vakkundig Medewerker Zorgadministratie
Dienstverband
28 - 36 uur per week
Opleidingsniveau
HBOStandplaats
HeerlenWerkvelden
Geestelijke gezondheidszorg, JeugdzorgWerken bij de Zorgadministratie
De kerntaak van de Zorgadministratie (ZA) is het erop toezien dat de decentraal ingevoerde zorggegevens voor de declaraties voldoen aan de criteria volledigheid, tijdigheid, rechtmatigheid en juistheid. Daarnaast ben je de vraagbaak voor de zorgsecretariaten en ondersteun je hen bij diverse werkzaamheden. Zo ondersteun jij collega’s bij het in kaart brengen van en het implementeren van nieuwe processen. Het team bestaat uit 15 collega’s. Ze hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid, maar daarnaast heeft iedere medewerker zijn of haar eigen aandachtsgebied vanuit de diverse financieringsvormen en specifieke taken zoals materiële controles of facturering.
Past deze functie bij jou?
Werken binnen de Zorgadministratie is het leukste werk op administratief vlak. Je krijgt te maken met verschillende aspecten van de “administratieve organisatie”, automatisering, financiën, materiële controles, juridische aspecten, AVG enz. Het is nooit saai omdat veranderingen elkaar snel opvolgen. Het is een zelfstandige functie en dat geeft een bepaalde mate van vrijheid. Er wordt een beroep gedaan op je doorzettingsvermogen, zorgvuldigheid en zelfredzaamheid. Kortom een veelzijdige èn uitdagende functie!
Wij zoeken een collega voor het team Jeugdwet, waarin je gaat samenwerken met 2 andere collega’s. Samen zorgen jullie er voor dat de processen binnen de divisie Kind en Jeugd goed verlopen. Mondriaan maakt vanuit de Jeugdwet ook deel uit van diverse samenwerkingsverbanden met andere zorgaanbieders in de regio. Het Jeugdwet-team is nauw betrokken bij de administratieve vormgeving.
Wat ga je doen?
- Je analyseert relevante complexe ontwikkelingen in wet- en regelgeving binnen de Jeugdwet;
- Je vertaalt deze ontwikkelingen naar de werkprocessen, procedures en werkinstructies;
- Je zoekt de verbinding, zowel intern met andere organisatieonderdelen als extern met gemeentes, en andere zorgaanbieders;
- Je levert managementinformatie aan ten aanzien Jeugdwet;
- Je coördineert vanuit het penvoerderschap van Mondriaan bij diverse samenwerkingsverbanden het administratieve proces en zorgt voor de inrichting van de werkafspraken in het ECD.
Dit neem je mee
- Je beschikt over een afgeronde hbo- of universitaire opleiding;
- Bij voorkeur heb je kennis en ervaring met de wet- en regelgeving in de GGZ gezondheidszorg;
- Je overziet de gevolgen van wijzigingen in wet- en regelgeving en hebt kennis en ervaring met het verder uitwerken van processen en de implementatie hiervan;
- Kennis van Pluriform is een pré evenals uitgebreide kennis van Excel;
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, bent tactvol en zoekt de verbinding;
- Je kunt snel nieuwe kennis eigen maken, op een goede manier kennis overdragen en jouw werkhouding kenmerkt zich door collegialiteit, pro activiteit, stressbestendigheid, prioriteitstelling en flexibiliteit;
- Je beschikt over een hoge mate van zelfstandigheid, maar bent in de samenwerking een echte teamplayer.
Ook als je pas je hbo- of universitaire opleiding hebt afgerond en nog niet helemaal voldoet aan de inhoudelijke kennis- en/of ervaringseisen, nodigen we je uit om te reageren. We gaan dan samen een traject aan om jou te laten groeien in deze afwisselende en uitdagende functie.
Wat wij bieden
Voor ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega die tijdelijk een zwangerschapsverlof kan opvangen. Na deze periode is er uitzicht op een vast contract, zodat je je carrière bij ons kunt voortzetten. Het salaris bedraagt minimaal €2.857,-- en maximaal €4.434,-- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (FWG 50 - CAO GGZ, kernfunctie vakkundige administratie 1). Verder kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, Mondriaan Benefits en veel leer- en ontwikkelmogelijkheden. Bekijk alle voordelen van Mondriaan als werkgever.
Waarom kiezen voor Mondriaan?
✔️ Professionele groei: De functie biedt veel mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling, vooral als je net je hbo of universitaire opleiding hebt afgerond. Je krijgt de kans om te leren en te groeien in een ondersteunende omgeving.
✔️ Uitdaging en variatie: Werken met complexe wet- en regelgeving en het verbeteren van processen zorgt voor een dynamische en uitdagende werkomgeving. Geen dag is hetzelfde, en je blijft continu leren.
✔️ Samenwerking en netwerk: Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie en met externe partners zoals gemeentes en andere zorgaanbieders. Dit biedt de mogelijkheid om je netwerk uit te breiden en samen te werken met diverse professionals.
✔️ Procesverbetering: Je krijgt de kans om mee te denken over en bij te dragen aan de verbetering van administratieve processen, wat een gevoel van voldoening en betrokkenheid geeft.
Als je iemand bent die geniet van administratieve uitdagingen, graag samenwerkt en niet terugdeinst voor complexe regelgeving, dan is deze functie zeker iets voor jou!
Interesse?
Voor vragen of meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Magna Simons, stafmanager Bedrijfsbureau, Finance & Compliance, T 06-46716809 of Caroline Boonen, teamleider Centrale Zorgadministratie a.i., T 06-10817186.
Heb je interesse, stuur dan een reactie uiterlijk 4 juni 2025 via de sollicitatiebutton.
Om in aanmerking te komen voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. De kosten voor het aanvragen hiervan zijn uiteraard voor onze rekening. Daarnaast kunnen referenties opgevraagd worden.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.