Care+ zoekt een

Wij zijn vanaf 1 augustus op zoek naar een nieuwe zorgbemiddelaar

Dienstverband

24-28 uur

Opleidingsniveau

HBO, WO, HBO+

Standplaats

Roggel

Werkvelden

Geestelijke gezondheidszorg

Samen met je collega zorgbemiddelaar zorgen jullie voor de instroom en plaatsing van onze nieuwe zorgvragers binnen de WMO, WLZ en Forensische Zorg. Ben jij benieuwd naar deze functie, sociaal, dienstverlenend en analytisch sterk? Dan is deze vacature mogelijk iets voor jou! Lees snel verder voor meer informatie.

Werken als Zorgbemiddelaar

Als zorgbemiddelaar ga jij aan de slag binnen het team Zorg; dit team bestaat uit 2 zorgbemiddelaars, 2 trajecbegeleiders en een manager zorg. De eerste maand zul je vooral meelopen en veel leren van je nieuwe collega’s. Hierbij wordt er gekeken naar het gehele proces en krijg je de ruimte om je in te lezen op de verschillende instroomvormen. 

Jouw focus ligt voornamelijk op het stukje intake. Jij bent hét visitekaartje van Care+ en weet op een goede manier zorgvragers en het netwerk te woord te staan. Je beheert onze wachtlijst en begeleidt mensen die bij ons in zorg komen, hun naasten en onze medewerkers. Dit start bij het allereerste contactmoment totdat ze zes weken in zorg zijn op een woonlocatie of binnen onze ambulante zorg. Hierbij let jij erop dat de mensen in zorg worden gehoord en zich thuis voelen bij Care+.

Buiten het stukje intake, werk je ook nauw samen met onze trajectbegeleiders. Gezamenlijk zijn jullie het aanspreekpunt bij lastige casuïstiek en hebben jullie zicht op de juistheid van indicaties, zorgvuldige communicatie, volledige administratie en verslaglegging.

 

Jouw werkzaamheden

Wij zoeken een verbinder met een overstijgende blik en een passie voor het vak. We gaan ervan uit dat je zelfstandig kunt werken, maar ook goed functioneert in een team. Je begrijpt de leefwereld van onze bewoners en je ziet geen problemen maar juist creatieve oplossingen. Je bent sociaal, hebt tact en kunt goed luisteren. En je bent 24 tot 28 uur per week beschikbaar, uren zijn in overleg.

Wat we verder nog verwachten van een zorgbemiddelaar:

  • Je bent een professionele en enthousiaste ambassadeur voor Care+ en haar werkwijze. Je hebt een positieve, proactieve en oplossingsgerichte houding en bent een fijne collega;
  • Je bezit een hbo-diploma binnen de zorg;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden voor zowel communicatie naar de mensen in zorg en ook voor het opstellen van plannen en nota’s, het schrijven en bijhouden van rapporten en registratiesystem en het overdragen van informatie.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving binnen de Wmo, Wlz, Forensische Zorg en administratieve procedures rondom indicatiestellingen of bent bereid hier zelf in te investeren. Ruime ervaring in zorgindicaties vertalen naar zorginzet is een eis;
  • Je staat er voor open om bereikbaarheidsdiensten te draaien.
  • Tot slot heb je affiniteit met administratief beheer, je kunt procesmatig werken, oplossingsgericht denken en je hebt een analytische werkhouding.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.

Een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde, wij vragen die voor je aan.

 

Wat kunnen wij bieden?

De functie voor zorgbemiddelaar wordt ingezet voor gemiddeld 24 – 28 uur per week, verdeeld over 4 dagen. De inzet van uren wordt gezamenlijk afgestemd. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het hele proces.

Je wordt ingeschaald in schaal 8 van de CAO Sociaal Werk. Bij een 36-urige werkweek betekent dit een bruto maandsalaris tussen € 3.282 en € 4.983. Daarbovenop ontvang je eventuele ORT en een individueel keuzebudget van 16,5% van je salaris, conform de CAO.

Je start met een contract voor bepaalde tijd. Bij goed functioneren is het de bedoeling om dit contract binnen 7 maanden om te zetten naar een vast dienstverband.

 

Procedures en reageren

Enthousiast? En denk je dat jij degenen bent waar wij ook enthousiast van worden? We ontvangen dan graag je motivatie uiterlijk 25 mei via werkenbij@care-plus.nl. In de week van 25 mei worden de eerste gesprekken ingepland. Met eventuele vragen mag je altijd mailen naar onze RVE-Manager Zorg; Dennis van Diest via d.vandiest@care-plus.nl